Petru Gabriel Vlase 13. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2016 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale, pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Guvernul?
Petru Gabriel Vlase Comisia pentru administraţie?
Ion Călin Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, În conformitate cu prevederile art. 95 şi 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului a fost sesizată cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgenţă, a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2016 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale, pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Senatul a adoptat proiectul de lege, în 8 februarie, în condiţiile art. 115 alin. (5) teza a III-a din Constituţia României. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale, prorogarea termenului prevăzut la art. 36 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. În urma examinării proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, membrii Comisiei pentru administraţie au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2016 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale, pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu amendamentele admise prezentate în Anexa nr. 1, ce face parte integrantă din prezentul raport, şi un amendament respins prezentat în Anexa nr. 2, ce face parte tot din prezentul raport. În raport cu obiectul şi conţinutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice. Mulţumesc.
Petru Gabriel Vlase Dezbateri generale? Doamna Fădor Angela.
Angelica Fădor Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Grupul PNL din Camera Deputaţilor va vota pentru adoptarea prezentului Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2016 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale, pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Avem în vedere că, până la acest moment, demersurile realizate în colaborare cu instanţa supremă şi Consiliul Superior al Magistraturii pentru preluarea bugetului instanţelor de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu s-au finalizat. Prin urmare, după consultările efectuate cu Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Consiliul Superior al Magistraturii, s-a convenit asupra necesităţii prorogării cu încă un an a termenului de intrare în vigoare a art. 136 din Legea nr. 304/2004. Vă mulţumesc.
Petru Gabriel Vlase Mulţumesc. Alte intervenţii la dezbateri generale? Nu, da? Nu sunt. La amendamente? Vă rog, doamnă Mînzatu, înţeleg că vreţi să susţineţi amendamentul respins la art. 6 alin. (1), da?
Roxana Mînzatu Da. Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Amendamentul meu se referă la eliminarea din Ordonanţa nr. 80 a acestui art. (6), articol care face ca personalul bugetar contractual, care implementează proiecte europene, să nu poată fi plătit pe aceste proiecte europene la salarizarea, la tarifele prevăzute în ghidurile programelor de finanţare, ci să fie plătit la nivelul salariilor lor de bază. Este o prevedere absolut discriminatorie care, de fapt, face ca pentru aceeaşi muncă, în implementarea de proiecte europene, angajaţii ONG-urilor sau a oricăror alte entităţi să fie plătiţi cu tarife mai mari, iar angajaţii contractuali de la stat, cum ar fi..., şi este cazul special al profesorilor, să fie plătiţi la nivelul salariilor lor de bază. Noi, în anul 2014, am prevăzut, după nenumărate probleme, rambursările pe programele POSDRU, după nenumărate procese, ca bugetarii contractuali să poată să fie plătiţi - în implementarea de proiecte europene, vorbim de plată din fonduri europene, nu de la bugetul de stat - la nivelul tarifelor din Ghidul de finanţare. Este o prevedere foarte importantă, şi acum, când ne pregătim să implementăm sute de milioane de euro de fonduri pe zona de abandon şcolar, de exemplu, este total discriminatoriu să venim să le spunem profesorilor din comunităţile defavorizate că nu vor mai putea fi plătiţi pentru orele lucrate în proiecte, la tariful din Ghidul programului de finanţare, ci că trebuie să-şi recalculeze salariile, pentru a fi plătiţi la nivelul salariilor lor. Este o diferenţă imensă - vorbim de o diferenţă între 19 lei pe oră, pentru un profesor debutant, dacă îl plătim conform Ordonanţei nr. 80, sau de 50 sau 60 de lei pe oră, dacă acceptaţi amendamentul pe care eu îl propun şi eliminăm acest art. 6 din Ordonanţa nr. 80. Pentru cadrele didactice este o prevedere extraordinar de importantă - la muncă egală, plată egală. Şi nu uitaţi, vorbim de plată din fonduri europene, de absorbţie de fonduri europene, de salarizare care creşte şi contribuţiile la bugetul de stat. Avem tot interesul să susţinem acest amendament. Vă mulţumesc mult. (Aplauze.)
Petru Gabriel Vlase Mulţumesc. Vot. 134 pentru, 7 împotrivă, două abţineri, un coleg care nu votează. Amendamentul dumneavoastră a fost aprobat. Domnul Bichineţ? Nu mai e. Alte intervenţii dacă mai sunt aici, la articole? Nu. Vot final.