Florin Iordache Poziţia 9. Proiectul de Lege privind statutul personalului feroviar; PL-x 37/2017. Dacă din partea iniţiatorilor doreşte cineva? Nu. Nu. Îl invit pe domnul preşedinte Solomon. Raport comun - Comisia pentru muncă şi Comisia pentru transporturi. Domnule preşedinte Solomon, vă rog.
Adrian Solomon Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind instituirea unor dispoziţii speciale pentru personalul din sectorul feroviar, ţinând cont de specificul activităţii, precum şi de responsabilităţile în siguranţa circulaţiei feroviare sau cu metroul. Membrii Comisiei pentru muncă au finalizat dezbaterile asupra proiectului, în şedinţa din 16 aprilie 2019, şi au hotărât, cu unanimitate de voturi, aprobarea proiectului de lege. Membrii Comisiei pentru transporturi au dezbătut şi finalizat proiectul de lege, în şedinţa din 23 aprilie 2019, şi au hotărât, cu unanimitate de voturi, aprobarea proiectului de lege cu amendamente. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în 22 decembrie 2016, face parte din categoria legilor organice. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Prin urmare, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaţilor adoptarea proiectului de lege cu amendamentele redate în anexele care fac parte integrantă din prezentul raport.
Florin Iordache Da. Domnul Bode, de la Grupul PNL, şi domnul Toma, de la PSD. Vă rog, domnule Bode.
Lucian Nicolae Bode Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Da, stimaţi colegi, calea ferată a fost, este şi va rămâne, indiferent de contextul politic, un sector strategic, atât din punctul de vedere al dezvoltării economice, cât şi din punctul de vedere al siguranţei naţionale. Numai că ceea ce face PSD astăzi poate fi prezentat în următorul tablou. Calea ferată este... poate fi considerată un bolnav. Un bolnav care se află pe patul de spital. Iar cei care ar fi trebuit să îl trateze, cei care sunt responsabili cu a trata acest bolnav, în loc să-l trateze, vin, astăzi, şi îl îmbracă în haine scumpe, şi îl trimit acasă, că s-a făcut bine. Nu, dragi colegi, nu aşa rezolvaţi problema pe calea ferată! Personalul feroviar, da, merită o remuneraţie pe măsura importanţei activităţii lor. Numai că, în ultimii ani, cât aţi guvernat această ţară şi aţi răspuns inclusiv de ceea ce se întâmplă în sectorul feroviar, aţi pus constant în pericol acest sector. Vă reamintesc faptul că avem 250 de milioane de euro disponibili, din fonduri europene, pentru material rulant nou. Nu aţi atras un cent din aceşti bani. În ultimii ani, doar 23% din necesarul de finanţare pentru repararea infrastructurii feroviare a fost asigurat de guvernarea dumneavoastră. În ultimii ani, doar 3% din necesarul de reînnoire a infrastructurii feroviare a fost asigurat de Guvernarea dumneavoastră. Iar gradul de reînnoire al elementelor de infrastructură feroviară - poduri, podeţe, staţii, linii - este depăşit la peste 75%, 80%, 90% din aceste elemente, cu toate elementele care decurg de aici. Ce faceţi dumneavoastră astăzi? Mai amăgiţi, din păcate, încă o categorie profesională pe care cinic o numiţi "a doua armată". Cum pot spune altfel, când constat că veniţi cu derogări de la Legea nr. 263/2010 - Legea pensiilor -, cu derogări de la Codul fiscal, nu se prevede sursa de finanţare, şi, în final, ca să fie totul în regulă pentru dumneavoastră, unele prevederi le puneţi a intra în vigoare începând cu anul 2021, când dumneavoastră veţi fi istorie la guvernare. Noi nu vom vota în favoarea acestui proiect. Grupul nostru parlamentar se va abţine de la vot.
Florin Iordache Domnul Toma, vă rog. Şi apoi domnul Moşteanu.
Ilie Toma Vă mulţumesc. Stimaţi colegi, Să ştiţi că nu este o derogare de la Legea pensiilor - Legea nr. 263 - sunt solicitările efective ale ceferiştilor, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, acolo unde fiecare reprezentăm cabinetele parlamentare. Vă spun că de când am obţinut acest mandat, de doi ani şi jumătate, cele mai mari solicitări, după siderurgişti şi mineri, le-am avut de la ceferişti. La nivel judeţean, toate cabinetele parlamentare ale colegilor mei, Laurenţiu Nistor, Natalia Intotero, Toma Ilie, au fost invadate, efectiv, de reprezentanţii ceferiştilor. Şi nu o dată, de cel puţin 30 de ori, ca să vă spun, aşa, au venit în grupuri şi ne-au rugat: Votaţi o dată Codul ceferiştilor! Votaţi o dată şi îndreptaţi ceea ce, de ani de zile, temeiurile legislative au creat o breşă atât în sistemul de pensii, cât şi în sistemul de grupe care trebuiau să-şi primească drepturile. Ceferiştii, unii, care erau la privat, nu-şi primeau drepturile la fel ca unii care erau la stat. Nu erau recunoscute grupa I de muncă, grupa a II-a, nu le erau recunoscute orele de noapte şi anumite drepturi şi anumite principii care le asigurau o siguranţă şi o securitate în serviciul dânşilor. Vă mulţumesc foarte mult. Şi apreciez eforturile domnului Adrian Simion, cu care discut de cel puţin un an de zile, când elaborăm acest cod al feroviarilor. Şi mulţumesc pentru interes ministrului muncii şi protecţiei sociale, domnului Marius Budăi, dar şi doamnei Olguţa Vasilescu, pentru că a fost un proiect care s-a creat trei ani de zile, care a fost negociat şi discutat cu reprezentanţii feroviarilor. Stimaţi colegi, vă rog mult să-i dăm un vot favorabil. Vă mulţumesc.
Florin Iordache Da. Domnul Moşteanu, vă rog.
Liviu-Ionuţ Moşteanu Discutăm astăzi despre un proiect de lege. Şi discutăm şi despre un mod de operare, clasic, al PSD şi al celor de la ALDE, prin care încearcă să-şi cumpere voturile unei categorii de cetăţeni, cu două săptămâni înainte de alegerile europarlamentare. Stimaţi colegi, acest proiect este în Parlament din iunie 2016 şi, ca să vezi, ca o stranie coincidenţă, ajunge la vot final fix astăzi, cu foarte puţin timp înainte de alegeri. O să amăgiţi o parte din ceferişti, că vreţi să-i ajutaţi. Însă o parte din ceferişti au înţeles ce aţi făcut 30 de ani. Pentru că n-aţi făcut nimic pentru CFR. (Vociferări.) Aţi îngropat CFR Călători . CFR Marfă va fi în insolvenţă la sfârşitul acestui an. Le spuneţi acum că le daţi nişte bani în plus, şi jumătate dintre ei vor rămâne pe drumuri. Mai mult decât atât, mergeţi şi intraţi şi peste privaţii din CFR, pe care nu i-aţi chemat la discuţii. Nu i-am văzut la discuţiile din Comisia pentru transporturi. N-au fost chemaţi. Şi stabiliţi acum cum ar trebui să-şi remunereze personalul. O să fie încă o încercare de a dumneavoastră de a cumpăra această categorie de cetăţeni, de oameni buni. Marea lor majoritate - am cunoscut o parte dintre ei - îşi doreşte să aibă căi ferate performante. Dar asta nu se va întâmpla doar cumpărându-i cu ceva bani înainte de alegeri, ci punând miniştri competenţi, directori competenţi, făcând să funcţioneze ARF, de care spunea şi colegul, mai devreme. Şi vom putea să ne apropiem cu o calitate a serviciilor, în câţiva ani de zile, cu reforme, de calitatea serviciilor din Vest. Deci USR nu va susţine acest proiect de lege, astăzi. (Aplauze.)
Florin Iordache Vă mulţumesc. Domnul Simionca, Grupul PMP. Se pregăteşte domnul Benedek Zacharie, de la UDMR.
Ionuţ Simionca Bună ziua! Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Când am discutat acest proiect legislativ, la grup, cu toţi colegii am fost de acord că personalul CFR trebuie susţinut. Aceşti oameni îşi riscă viaţa aproape în fiecare zi. Vedem cum deraiază trenuri, vedem cum sar de pe calea ferată, vedem cum se întâmplă tot felul de accidente. Vedem cum CFR e la pământ, cum spuneau şi colegii mei. Şi spunea foarte bine domnul preşedinte al comisiei, un bolnav al sistemului de transporturi. Foarte important de ştiut este că putem să mărim salariile, putem să dăm beneficii, putem să le dăm oamenilor din CFR bani să-şi cumpere uniforme, dar dacă această instituţie se va închide - că, de fapt, e o instituţie, la volumul ei - şi dacă aceşti oameni nu vor mai avea locuri de muncă, ce se va întâmpla? Că CFR e falimentar. Uităm că anul trecut am trecut o lege prin care Guvernul României era obligat să instaleze bariere la toate trecerile la nivel cu calea ferată. Dumneavoastră, cu toţii, aţi votat-o. Vedem că în 2020 va veni termenul, cel de doi ani, în care toate barierele pentru trecerile la nivel cu calea ferată trebuiau instalate. Nu sunt instalate. Vedem cum românii îşi pierd viaţa. Vedem cum undeva, în Buzău, sunt accidente. Vedem altundeva, unde cei de la Căile Ferate ridică barierele cu mâna. Păi, normal că aceşti oameni care se sacrifică trebuie să primească bani în plus, că-şi sacrifică viaţa în fiecare zi, şi-o riscă, nu ştii ce se întâmplă. Deci CFR... trebuie dat un T 0 , trebuie restructurat ca lumea, trebuie oameni implicaţi, şi nu îngropat, cum spuneau colegii mei, că de 30 de ani nu s-a făcut nimic pentru CFR. CFR - Căile Ferate Române pot să facă infrastructura naţională pentru transporturi, se pot face noduri feroviare. Tot ce înseamnă transport de marfă se poate face pe CFR, dar trebuie bune intenţii şi trebuie dorinţă. Dorinţă de a face ceva. Dacă scoateţi ochii personalului din CFR cu salarii mărite, nu aţi rezolvat problema, domnilor.
Florin Iordache Vă mulţumesc. Grupul UDMR, vă rog, aveţi 5 minute.
Zacharie Benedek Vă mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Este o propunere legislativă cu care eu, personal, nu am fost de acord. Dar nu rezolvă această propunere legislativă acest statut. Nu rezolvă problema sistemului CFR, nici nu o încurcă. Este adevărat că peste 5.000 de persoane se vor pensiona. Întrebarea este cine va veni în locul lor. Pentru că, în paralel, ar trebui ca şcolile care au fost în subordinea CFR, acum câţiva ani, să existe din nou şi să pregătească oameni care să lucreze în acest sistem. Este nevoie de mecanici foarte mulţi. Probabil, cu acest statut, cei mai mulţi o să se pensioneze, pentru că media de vârstă a mecanicilor din România, a mecanicilor de locomotivă, se apropie de 50 de ani. Conform acestui statut, ei se pot pensiona, undeva, la 52 de ani. Deci ar trebui ca, în paralel, să ne ocupăm şi de aceste probleme, care sunt probleme reale ale întregului CFR. Că vorbim de CFR Călători, CFR Marfă sau dacă vorbim de impiegaţi de mişcare. Deci este nevoie de un statut pentru ceferişti, trebuie susţinută această categorie cu ceva facilităţi, nu chiar cu toate care există în acest statut, dar trebuie să gândim şi pasul următor. Vă mulţumesc.
Florin Iordache Vă mulţumesc. Grupul PSD, domnul deputat Suciu. Şi apoi doamna Vasilescu.
Matei Suciu Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Acest statut, acest proiect de lege, Statul feroviarilor, a fost un proiect pornit de la feroviari, de la personalul care munceşte, care lucrează în sistemul feroviar. Nu putem vorbi aici despre infrastructură, despre faptul că CFR Marfă, după părerea mea, este într-o situaţie economică şi managerială pe care nu i-o dorim, cu toţii. Vorbim aici despre personalul care lucrează, care activează în domeniul CFR-ului. Noi, împreună cu acest personal, PSD, împreună cu ei, am gândit acest proiect de lege în 2016, aşa cum se spunea acolo. Dacă a ajuns să-l votăm astăzi, şi în 26 mai noi avem un scrutin electoral, sigur colegii noştri de la USR ne pot acuza că este o măsură care aduce cumva recunoaştere din partea personalului CFR către candidaţii partidului nostru. Dar, dragii mei, noi am prins în Programul de guvernare acest proiect. Noi am fost cei care am înţeles să dezbatem, să dezvoltăm şi să aprobăm, în definitiv, acest proiect de lege şi nu cred că dăunează cu ceva CFR-ului, în ansamblu, faptul că, în sfârşit, după atâţia ani, vine o recunoaştere din partea legislativului faţă de aceşti oameni cărora în permanenţă le-au fost refuzate majorările salariale. În permanenţă ei n-au putut fi consideraţi funcţionari publici, astfel încât să beneficieze de legea pe care am dat-o în iunie anul trecut. Astfel încât, după părerea mea, se impune cât mai urgent o reparaţie din punct de vedere al veniturilor, a condiţiilor de siguranţă pentru oamenii care dezvoltă în acest domeniu activitatea şi consider încă o dată că acest proiect de lege este unul pe care trebuie să-l trecem indiferent că dumneavoastră, găsind terţe motive care n-au nicio legătură cu personalul muncitor, invocaţi neacordarea votului. Eu vă rog să vă gândiţi foarte bine şi să acordaţi un vot favorabil, pentru că marea masă de ceferişti aşteaptă de doi ani şi ceva acest proiect de lege.
Florin Iordache Vă mulţumesc, domnule coleg. Domnul Bode, un drept la replică sau care e problema? Vă rog. Haideţi, mai aveţi un minut.
Lucian Nicolae Bode Mai avem un minut. Nu este vorba de niciun drept la replică. Stimaţi colegi, Dacă tot veniţi la această tribună, vă rog să vă documentaţi. Mă refer aici la domnul Toma, mai exact. Citez din raport, domnule deputat. "Prin derogare de la prevederile Legii nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, personalul feroviar beneficiază prin cumul de reducerea prevăzută la alin. (2) şi de reducerea vârstei standard de pensionare", şi textul curge. Aşadar, prin derogare de la Legea pensiilor. Despre aceasta este vorba. De ce nu înţelegeţi că veniţi cu derogare de la Codul fiscal, veniţi cu derogare de la Legea pensiilor? Nu indicaţi sursa de finanţare, aşa cum v-a cerut şi Consiliul Legislativ. Acestea sunt chestiunile pe care le-am semnalat şi în dezbaterile din comisii. Am depus amendamente şi o să le susţin aici în anexa de amendamente respinse, pentru că în ultimul ceas, în al doisprezecelea ceas, poate totuşi reuşim să dăm o lege bună, aşa cum toţi o invocaţi aici.
Florin Iordache Şi ultimul vorbitor, doamna Lia Olguţa Vasilescu, de la PSD. Vă rog.
Lia Olguţa Vasilescu Vă mulţumesc, domnule preşedinte. În primul rând, aş vrea să combatem câteva fake news-uri care s-au spus astăzi, aici. În primul rând, că nu s-au ascultat sindicatele. Ba da, sindicatele, din toate confederaţiile sindicale reprezentând personalul din transporturi, au fost prezente la Comisia pentru muncă. Şi Cartel Alfa, şi BNS, şi Meridian. Iar forma aceasta, care este supusă dezbaterii dumneavoastră, este chiar forma care a fost agreată cu sindicatele. Să nu uităm că acest statut este aşteptat de foarte mulţi ani, de 30 de ani, este în Parlamentul României de trei ani. Într-adevăr, nu discutăm despre acest statut, că suntem în campanie electorală, ci dintr-o gravă eroare, aş putea spune, a Parlamentului, care nu s-a mişcat mult mai repede cu o lege care este foarte aşteptată. Ce prevede acest statut, ca să înţeleagă toată lumea. Într-adevăr, se scade vârsta de pensionare cu trei ani, dar stagiul rămâne acelaşi de 30 de ani - asta ca să ştim cu toţii despre ce vorbim. Apoi se stabilesc coeficienţii de ierarhizare, în funcţie de nivelul de studii, tot în forma propusă de sindicalişti, care a şi fost preluată din contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură. Din moment ce am acceptat ca pentru întreg mediul economic să fie un salariu minim diferenţiat, pentru cei cu studii superioare şi cei fără studii superioare, automat şi aici trebuia să reglăm această chestiune. Am înţeles - şi vreau să fie foarte clar - că cei de la PNL se abţin la acest statut al feroviarului, iar cei de la USR votează împotrivă. Deci, ca să ştie şi cei din CFR despre ce este vorba şi cât de bine apăraţi sunt în Parlament de cei pe care i-au trimis aici. Şi, la fel, vreau să demontez încă un fake news, şi anume că nu s-au făcut niciun fel de investiţii în Căile Ferate Române în ultimii doi ani şi câteva luni de la preluarea guvernării noastre. Sunt 211 kilometri modernizaţi de cale ferată până în acest moment. Anul acesta mai intră în modernizare sau vor fi finalizaţi încă 150 de kilometri. S-au lansat proiecte în valoare de 13 miliarde de lei. Şi să nu uităm că dacă în anul 2016 aveam 0% absorbţie fonduri europene pentru Căile Ferate Române, la ora actuală avem 600 de milioane de euro pe care i-am atras din finanţare europeană şi încă 300 de milioane anul acesta. Mulţumesc foarte mult.
Florin Iordache Domnule Seidler, al doilea vorbitor de la Grupul USR. Şi am finalizat dezbaterile generale.
Cristian-Gabriel Seidler Stimaţi colegi, În primul rând, ţin să vă mulţumesc pentru faptul că aţi confirmat ceea ce infirmaţi cu câteva secunde înainte. Da, acesta este un proiect cu tentă electorală. Dovadă sunt ceea ce tocmai s-a spus aici de antevorbitoarea mea şi dovadă sunt pozele de pe Facebook, în care chiar domnul Liviu Dragnea a trebuit să binecuvânteze acest proiect de lege. Pe fond, vreau să le mulţumesc cu sinceritate, de data aceasta, reprezentanţilor sindicatelor care au înţeles că încă o pensie specială nu îşi are locul. Proiectul de lege iniţial prevedea pensii speciale pentru personalul feroviar, şi această prevedere a fost retrasă doar datorită bunului-simţ, aş spune, al reprezentanţilor sindicatelor personalului feroviar. Cât despre patronate, ele nu au luat parte la discuţiile pe această lege, deşi am insistat în acest sens şi deşi am fost minţiţi. Da, dragi colegi, minţiţi în Comisia pentru muncă, cum că o consultare cu patronatele va avea loc. Ea nu a avut loc. De fapt, acest proiect de lege ţine de contract colectiv de muncă. Noi vom legifera acum un contract colectiv de muncă, pentru că există incapacitate la nivelul ministerului şi al CFR-ului de a negocia un contract colectiv de muncă. Problema este că acest contract colectiv de muncă legiferat va fi impus şi celor care nu vor fi participat la discutarea, darămite la negocierea lui, şi anume sectorului privat. E o viziune total etatistă asupra sistemului feroviar şi asupra felului în care ar trebui să se desfăşoare relaţiile de muncă. E aceeaşi gândire total eronată, care a făcut ca viteza pe calea ferată să scadă, să existe o criză de personal majoră în sistemul feroviar, care nu va fi rezolvată prin acest proiect de lege. În schimb, într-adevăr, îi veţi mulţumi pe câţiva dintre angajaţii din sistemul feroviar, angajaţi la stat şi aproape de vârsta de pensionare, bazându-vă pe votul lor. Greşiţi, greşiţi, greşiţi, ca de multe alte dăţi!
Florin Iordache Mulţumesc. Doi vorbitori, domnule Solomon! Îmi pare rău. Păi da... (Vociferări.) Vă rog, aveţi un minut. Nu, domnule Solomon! Mulţumesc mult! Mulţumesc. Avem trei amendamente respinse. Nu v-a spus numele. Comisia... Bun. Avem 71 de amendamente admise şi 3 amendamente respinse. Articolul 2 vreţi să-l susţineţi? Aveţi un amendament. Da? Vă rog. Domnule Bode, aveţi o reformulare a art. 2. Vă rog.
Lucian Nicolae Bode Aşa cum spuneam, stimaţi colegi, poate că în al doisprezecelea ceas reuşim să dăm o lege bună. În art. 2, în înţelepciunea Comisiei pentru muncă, ministerul se numeşte Ministerul Transporturilor, ministerul responsabil cu organizarea exploatării, întreţinerii şi reparării infrastructurii şi aşa mai departe. Eu vă propun să fiţi de acord cu înlocuirea sintagmei "Ministerul Transporturilor" cu "ministerul de resort". Nu de alta, dar peste un an ministerul se poate numi "Ministerul Public", "Ministerul Lucrărilor Publice", sau cum s-a numit în vremea Guvernării Năstase, că tot vă place, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţelor. De aceea, cred că "ministerul de resort" este mult mai corect formulat decât Ministerul Transporturilor, care mâine poate să aibă o altă denumire.
Florin Iordache Mulţumesc. Supun votului amendamentul dumneavoastră, amendament respins. Vă rog colegii, domnule Simonis, haideţi să urmărim. Supun votului amendamentul respins. Să înceapă votul. 61 de voturi pentru, 98 de voturi împotrivă. A fost respins. Supun votului dumneavoastră art. 2 în formularea comisiei. Să înceapă votul. 100 de voturi pentru, 58 de voturi împotrivă, 4 abţineri. A fost adoptat. Mai departe. Aveţi la art. 13, da?
Lucian Nicolae Bode Articolul 17.
Florin Iordache A, la 17, da!
Lucian Nicolae Bode Reformulat, 13.
Florin Iordache Da.
Lucian Nicolae Bode Am introdus o precizare, cred eu necesară, şi anume: "Copilul/copiii personalului feroviar decedat în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale, care urmează o formă de învăţământ cu plată în România, organizată potrivit legii, beneficiază, la cerere, de suportarea, de către unitatea angajatoare, a taxei de şcolarizare, până la finalizarea studiilor, dar nu mai târziu de împlinirea vârstei de 26 de ani". Eu spun, "în România", stimaţi colegi. Nu cred că vă propuneţi să suportaţi plata taxelor de şcolarizare în afara ţării.
Florin Iordache Două modificări: "care" şi "România". E amendament respins. (Vociferări.) Ştiu, domnule! Domnule Solomon... E amendament respins. Mergem pe raport. Introduc o singură sintagmă - "România". Deci să înţelegeţi. Amendamentul vizează... Este vorba de o reformulare la art. 13. Dumneavoastră discutaţi de art. 17. Deci tot raportul dumneavoastră se dă peste cap dacă acceptăm acest amendament. Vă mulţumesc. Deci amendament respins. Să înceapă votul. 60 de voturi pentru, 100 de voturi împotrivă. A fost respins. Articolul 17, în formularea comisiei. Să înceapă votul. Mai aveţi un amendament, domnule Bode. 103 voturi pentru, 57 de voturi împotrivă. A fost acceptat. Şi dumneavoastră mai aveţi un amendament la art. 42, da?
Florin Iordache Vă rog.
Lucian Nicolae Bode Domnule preşedinte de şedinţă, Sub pretextul că daţi peste cap tot raportul, nu puteţi să votaţi o propunere cu care văd că majoritatea aţi fi fost de acord. Credeţi-mă, nu înţeleg! Este mai importantă munca unor funcţionari, să redacteze din nou raportul, decât să precizăm clar în lege ce vrem şi cum vrem să arate această lege? Nu înţeleg! În fine, în final, al treilea amendament pe care vi-l propun. Pentru că tot vă îngrijorează, pe bună dreptate, situaţia sistemului feroviar şi a personalului feroviar, nu sunt de acord ca această lege să intre în vigoare în septembrie 2021, pentru pensionare, pentru că la acest articol ne referim, ci aşa cum toată legea intră în vigoare, la şase luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Dacă tot sunteţi de acord că trebuie să susţineţi sistemul feroviar, eu vă propun să fiţi de acord ca aceste prevederi, în integralitate, să se aplice la şase luni de la data publicării în Monitorul Oficial, în integralitate - încă o dată subliniez -, nu din 2021, când, sigur, nu veţi fi dumneavoastră responsabili.
Florin Iordache Supun votului amendamentul de la art. 42 al domnului Bode. Să înceapă votul. 63 de voturi pentru, 96 de voturi împotrivă, 8 abţineri. A fost respins. Supun votului art. 42 în formularea comisiei. Să înceapă votul. 97 de voturi pentru, 60 de voturi împotrivă şi 8 abţineri. A fost adoptat. Am finalizat. Are caracter organic. Rămâne la votul final. Facem o pauză de cinci minute. Invit colegii, membri ai Biroului permanent, să ia act de recomandarea Comisiei juridice în ceea ce priveşte propunerea pentru judecătorul CCR. Deci, pauză cinci minute şi revenim cu continuarea dezbaterilor privind judecătorul CCR. Membrii Biroului permanent, în şedinţa de Birou permanent.