6 noiembrie 2018 – Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanţa Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice (PL-x 521/2016). ( rămas pentru votul final )

Carmen-Ileana Mihălcescu 93. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice - PL-x 521/2016. Prezentarea raportului comun. Vă rog.

Angelica Fădor Mulţumesc, doamnă preşedinte. Raportul comun asupra Proiectului de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi şi Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Consiliul Legislativ a avizat favorabil iniţiativa legislativă, cu observaţii şi propuneri. Guvernul României nu susţine iniţiativa legislativă. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege. Acest proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, în sensul includerii instituţiei Avocatului Poporului în categoria autorităţilor şi instituţiilor publice ale căror cheltuieli se stabilesc prin normative proprii. În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea proiectului de lege. În raport cu obiectul şi conţinutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Carmen-Ileana Mihălcescu Vă mulţumesc. Domnul Florin Roman. Dezbateri generale.

Florin-Claudiu Roman Mulţumesc, doamnă preşedinte. Doamnelor şi domnilor colegi, De multe ori, pentru unii suntem mumă, pentru alţii ciumă. Atunci când vine vorba despre ASF, pentru că este subiectul zilei, nu ştiu câţi dintre dumneavoastră ştiţi, potrivit legii pe care Parlamentul a votat-o, ASF este singura instituţie din România care îşi aprobă în interior propriul buget de venituri şi cheltuieli. Toate entităţile - Parlamentul, Guvernul, Preşedinţia -, tot ceea ce este important în această ţară vine cu bugetul, la Parlament. Autorităţile aflate în subordinea Parlamentului vin la Parlament. Societăţile comerciale merg la Guvern. Există însă legi care pentru unii sunt mumă, pentru unii ciumă. Deci, vă repet, ASF, ca să înţeleagă toată lumea de ce este bătaia aceasta foarte mare, este singura instituţie unde consiliul îşi aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, Regulamentul Intern, Contractul Colectiv de Muncă şi aşa mai departe. Când ne ducem în zona administraţiei publice, vedem că la ministere lucrurile sunt destul de clar reglementate. Când mergem la primării - apropo de ceea ce s-a discutat şi astăzi cu Codul administrativ -, îi omorâm pe primari, blocăm activitatea consiliilor locale, reducem cheltuielile, reducem personalul, reducem absolut tot. În cazul domnului Ciorbea, văd că funcţionează reguli speciale. Din acest motiv, rugămintea către colegi este să tratăm unitar aceste instituţii, să nu le dăm unora mai multe drepturi decât celorlalţi. Este şi o discriminare şi este total inechitabil. Iar după aceea, când citim prin presă titluri sforăitoare, să nu ne mirăm de ce. Pentru că ei funcţionează în baza legilor pe care, stimaţi colegi, le votăm noi în Parlament. Vă mulţumesc.

Carmen-Ileana Mihălcescu Vă mulţumesc. Nu mai sunt alte intervenţii. Iniţiativa merge la votul final.