27 iunie 2018 – Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru completarea art.63 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale (PL-x 214/2018). ( rămas pentru votul final )

Florin Iordache 11. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale - PL-x 214/2018. Guvernul? Vă rog, doamnă secretar de stat.

Florin Iordache Comisia? Vă rog, doamnă deputat. Raportul comun - Comisia pentru buget şi Comisia pentru administraţie. Vă rog.

Angelica Fădor Vă mulţumesc, domnule preşedinte. În conformitate cu prevederile art. 95 şi art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului şi Comisia pentru buget, finanţe şi bănci au fost sesizate, spre dezbatere în fond, în procedură de urgenţă, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, prin adresa PL-x 214/2018. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, în şedinţa din 11 aprilie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare adoptarea unor măsuri bugetare. Astfel, se instituie posibilitatea ca, începând cu data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, unităţile administrativ-teritoriale să poată solicita, în perioada 2018-2019, contractarea de împrumuturi din venituri din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, în limita sumei de 500.000 mii lei, cu tragerea împrumutului integral autorizat în anul 2019, în limita sumelor aprobate, conform legii, ca plafoane de contractare şi de trageri pentru fiecare dintre anii 2018 şi 2019. Scopul declarat este acela al asigurării finanţării proiectelor necesare asigurării pachetului minim de servicii publice în fiecare localitate. Prin derogare de la prevederile art. 58 alin. (1) din Legea nr. 273/2006, în anul 2018, autorităţile administraţiei publice locale pot utiliza excedentul bugetului local pentru asigurarea finanţării cheltuielilor de personal, a corecţiilor financiare aferente proiectelor în derulare, a plăţii contravalorii obligaţiilor băneşti, decurgând din hotărâri judecătoreşti definitive, pentru plata arieratelor, precum şi pentru rambursarea ratelor scadente la împrumuturile contractate. De asemenea, este avută în vedere completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006, în sensul recunoaşterii posibilităţii ordonatorului principal de credite, la nivelul bugetelor locale, de a solicita comisiei de autorizare a împrumuturilor locale reautorizarea tragerilor de la o finanţare rambursabilă la alta, în limita tragerilor totale autorizate pentru anul respectiv. Potrivit prevederilor art. 61 şi art. 63 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cele două comisii sesizate în fond au dezbătut proiectul de lege în şedinţe separate. Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului a examinat proiectul de lege în şedinţa din 8 mai 2018. La lucrările Comisiei pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului şi-au înregistrat prezenţa un număr de 23 de deputaţi, din totalul de 24 de membri. Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi-a desfăşurat lucrările în data de 5 iunie 2018. La lucrările Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci şi-au înregistrat prezenţa un număr de 25 de deputaţi, din totalul de 25 de membri. La dezbateri au participat, în calitate de invitaţi, în conformitate cu prevederile art. 55 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, doamna Sirma Caraman, secretar de stat, de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice În urma dezbaterilor şi a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii sesizate în fond au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor raportul comun de adoptare a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu amendamentele admise prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul raport comun. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Vă mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc, doamnă. Veniţi puţin, vă rog? Veniţi puţin! Vă mulţumesc, doamnă deputat. Avem 29 de amendamente admise. Dacă la dezbateri generale doresc să intervină colegii? Nu doresc să intervină colegii. La titlul legii, intervenţii? Nu. La articolul unic dacă sunt intervenţii? Nu. De la 3 până la 15, intervenţii? (Domnul deputat Claudiu-Iulius-Gavril Năsui solicită să ia cuvântul.) A, acum am văzut! Vă rog. La dezbateri generale, da?

Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Da.

Florin Iordache Vă rog.

Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Mulţumesc, domnule preşedinte. Doar ca menţiune, acesta este unul dintre OUG-urile pe care le-aţi dat, care permit, pe lângă tot ceea ce aţi auzit astăzi, aici, mai permit un lucru - permit unităţilor administrativ-teritoriale să-şi folosească excedentul care până acum era dedicat investiţiilor sau plăţii datoriilor şi pentru cheltuieli de personal, pentru că au fost mărite cheltuielile de personal în mod exagerat. Ştiţi foarte bine că bugetul statului, bugetul general consolidat este total dezechilibrat. Aţi avut o viziune pe termen scurt, să creşteţi acum cheltuieli curente ale statului - pensii, asistenţă socială, cheltuieli de personal -, uitând complet de investiţii şi de orice lucru care este important pe termen lung în România şi care poate să ne aducă creştere cu adevărat. Acest O.U.G. asta face, de fapt, permite tăierea banilor din investiţii, de la nivel local, şi ducerea lor, ducerea acelor resurse, redistribuirea acelor resurse către acest gen de cheltuieli. Mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc, domnule coleg. Revenim. De la poziţia 10 la poziţia 20 dacă sunt intervenţii? Nu. De la 21 la 29? Nu. Rămâne la votul final. Caracter ordinar.