29 iunie 2020 – Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 646/2019). ( rămas pentru votul final )

Florin Iordache La poziţia 33 avem Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; PL-x 646/2019. Dacă din partea iniţiatorilor doreşte cineva? Nu doreşte. Comisia pentru buget, domnul preşedinte Lazăr. Vă dau eu raportul. PL-x 646/2019. Vă rog, domnule preşedinte. Până plecaţi la Curtea de Conturi, vă rog, fiţi vigilent! Vă rog. Acesta-i raportul. La dezbateri, domnule Năsui, vă dau cuvântul.

Sorin Lazăr Mulţumesc, domnule preşedinte.

Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Mulţumesc, domnule preşedinte. Este vorba...

Florin Iordache Domnule Năsui, numai puţin! Să prezinte raportul preşedintele comisiei şi vă dau cuvântul, am spus! Domnul Lazăr prezintă raportul şi vă dau cuvântul. Domnule Lazăr, vă rog.

Sorin Lazăr Mulţumesc. În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii nr. 227/2019 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât operatorii economici - persoane fizice şi persoane juridice, plătitori de impozit pe profit, impozit pe veniturile microîntreprinderilor sau impozit pe venit, după caz, să aibă dreptul să deducă din impozitul datorat contravaloarea caselor de marcat electronice fiscale. În conformitate cu prevederile art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, membrii comisiei au examinat proiectul de lege menţionat mai sus în şedinţa din data de 29 iunie 2020. În urma dezbaterii proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, deputaţii prezenţi online au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor, spre dezbatere şi adoptare, Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu amendamentele admise prezentate în anexă. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Florin Iordache Mulţumesc. Vă rog, faceţi legătura cu domnul deputat Năsui, la dezbateri generale. Sunteţi şi iniţiator, vă rog, domnule deputat, aveţi două minute.

Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Mulţumesc, domnule preşedinte. Este vorba de încă un proiect care ajută mediul de afaceri din România. După proiectul care a debirocratizat procesul de înfiinţare de firme noi, blocat acum la promulgare, şi proiectul de desfiinţare a birocraţiei inutile, pentru declararea beneficiarului real, care e, de asemenea, la promulgare, acum avem un proiect care ajută mediul de afaceri să facă faţă mai bine schimbărilor mult prea dese de legislaţie fiscală, care au determinat firmele să-şi tot schimbe casele de marcat. O dată la câţiva ani, Ministerul Finanţelor cere tuturor firmelor să-şi schimbe casele de marcat. Lucrul acesta a creat în anii precedenţi durere destul de mare în mediul privat şi chiar un haos destul de mare. Prin urmare, ce propunem noi acum este să uşurăm această povară, prin a face cheltuiala pentru case de marcat deductibilă efectiv din impozitul datorat, adică să fie un credit fiscal, nu doar deductibil din baza impozabilă. Dacă mai ţineţi minte, în 2015, Guvernul a pretins că schimbă casele de marcat cu unele noi, pentru că sunt mai bune şi economice. Noi nu credem că este treaba statului să spună mediului privat cum trebuie să-şi gestioneze afacerile, cum să fie profitabile, ce e bine şi ce e rău. De altfel, statul nu prea reuşeşte să aibă întreprinderi multe pe profit, chiar are problema aceasta, deci nu ar trebui să o facă, să dea astfel de sfaturi, mai ales cu obligativitate de lege, în mediul privat. Singurii care au câştigat de pe urma tuturor acestor schimbări sunt cei care comercializau aceste case de marcat. Nici măcar bugetul de stat nu s-a bucurat de o colectare mai eficientă a impozitelor, pentru că am văzut apoi că gradul de conformare şi de colectare a rămas aproximativ acelaşi. Şi, atunci, noi ce facem prin acest proiect este să spunem că, dacă tot statul ocazionează aceste costuri şi forţează întreprinderile private să-şi tot schimbe casele de marcat, măcar s-o facă pe cheltuiala proprie, să nu mai chinuie mediul de afaceri cu aceste costuri. Mulţumesc frumos.

Florin Iordache Mulţumesc. Dacă mai sunt colegi care doresc să intervină? Dacă nu mai sunt, avem două amendamente admise. Dacă la titlul legii, intervenţii? Nu. Articolul 1? Articolul 25? Articolul 53? Până la poziţia 12, la corecturi de tehnică legislativă, dacă sunt intervenţii? Nu. Rămâne la votul final; are caracter ordinar.