24 iunie 2020 – Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020 (PL-x 348/2020). ( rămas pentru votul final )

Florin Iordache 27. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020; PL-x 348/2020; procedură de urgenţă. Raport din partea Comisiilor pentru buget şi Comisiei pentru tehnologia informaţiei. Doamna deputat... Domnişoara deputat Ionela Dobrică, vă rog, prezentaţi raportul comun. Poate o facem doamnă până termină mandatul, da!

Ionela Viorela Dobrică Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în şedinţa din data de 3 iunie 2020. La dezbaterea proiectului de lege s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, cu observaţii şi propuneri. Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014-2020. Prin proiect se propune, în principal, ca, începând cu data de 1 iunie 2020, autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiarii proiectelor de finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii ale Programului Operaţional Infrastructură Mare, Programului Operaţional Capital Uman, Programului Operaţional Competitivitate, Programului Operaţional Regional, Programului Operaţional Capacitate Administrativă, Programului Operaţional Pescuit şi Afaceri Maritime, Programului Operaţional Asistenţă Tehnică, precum şi Autoritatea de Management şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate să emită, să primească şi să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanţare/ordinelor/deciziilor de finanţare, actelor adiţionale la acestea, cererilor de rambursare, cererilor de prefinanţare, cererilor de plată, dosarelor achiziţiilor publice, rapoartelor de progres, precum şi a altor categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014, MySMIS2014. Potrivit prevederilor art. 61 şi art. 63 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, examinarea proiectului de lege a avut loc în şedinţe online separate. Membrii Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci au examinat proiectul de lege mai sus-menţionat, în şedinţa online din data de 23 iunie 2020. La lucrările comisiei şi-au înregistrat prezenţa un număr de 27 deputaţi, din totalul de 27 de membri. Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor şi-a desfăşurat lucrările în şedinţa online din 22 iunie 2020. Din numărul total de 15 membri ai comisiei, au participat la şedinţă 13 deputaţi. În urma examinării proiectul de lege, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor un raport de adoptare a proiectului de lege cu amendamentele admise prezentate în Anexă. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Vă mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. Începem dezbaterile generale. Grupul PNL... Nu, mai faceţi o precizare!

Ionela Viorela Dobrică O precizare! Lăsăm la aprecierea Departamentului Legislativ dacă este nevoie să facă anumite corelări.

Florin Iordache Nu e aprecierea, e obligaţia Departamentului Legislativ. Domnul deputat Moldovan, de la Grupul PNL, la dezbateri generale.

Sorin-Dan Moldovan Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Stimaţi colegi, Guvernarea digitală sprijină procesele administrative, îmbunătăţeşte calitatea serviciilor şi sporeşte eficienţa internă a sectorului public. Sistemul informatic, care asigură colectarea, înregistrarea şi stocarea în format electronic a datelor referitoare la fiecare operaţiune, are ca element central Sistemul Unic de Management al Informaţiei SMIS 2014+, împreună cu aplicaţia My SMIS 2014, sisteme dezvoltate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în colaborare cu Serviciul Român de Informaţii şi Ministerul Fondurilor Europene. Schimbările, pe care prezentul proiect de lege le aduce, urmăresc îmbunătăţirea sistemelor deja existente, astfel încât să se asigure un acces rapid la informaţii, atât la nivelul tuturor instituţiilor implicate în procesul de gestionare şi control a instrumentelor structurale, cât şi la nivelul beneficiarilor. Astfel, Grupul parlamentar al Partidului Naţional Liberal va vota pentru prezentul raport. Vă mulţumesc.

Florin Iordache Da. Mulţumesc. Dacă alţi colegi, de la alte grupuri parlamentare, doresc să intervină? Nu mai doresc. Avem 17 amendamente admise. Dacă la titlul legii, intervenţii? La articolul unic, intervenţii? Nu. De la 3 la 17? Rămâne la votul final. Caracter ordinar. Şi ultimul proiect pentru astăzi.