17 iunie 2020 – Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 396/2019). ( rămas pentru votul final )

Ion-Marcel Ciolacu Preşedintele Comisiei pentru buget... Domnule Lazăr, vă rog frumos! Domnule lider al PMP, vă deranjăm un pic! (Consultări.) Prin consensul liderilor de grup, în loc de PL-x 449/2019, cu privire la modificările la Codul fiscal, intrăm cu PL-x 396/2019. Mai avem Proiectul de Lege pentru declararea zilei de 18 iunie "Ziua Victimelor Deportării în Timpul Regimului Comunist"; PL-x 434/2019. (Vociferări.) Am făcut-o? OK! 27. Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; PL-x 396/2019; 47 de amendamente admise şi un amendament respins. Din partea comisiei, vă rog, citiţi raportul.

Sorin Lazăr Mulţumesc, domnule preşedinte. În conformitate cu prevederile art. 94 şi art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a fost sesizată, spre dezbatere în fond, în procedură de urgenţă, cu Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege, în şedinţa din 18 septembrie 2019. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea taxei pe veniturile din pensii şi indemnizaţii pentru limită de vârstă. Taxa se aplică persoanelor care realizează venituri din pensii şi/sau indemnizaţii pentru limită de vârstă primite în baza unor legi/statute speciale. La lucrările comisiei şi-au înregistrat prezenţa un număr de 27 de deputaţi, din totalul de 27. În urma examinării proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, deputaţii prezenţi la lucrările online au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor un raport de adoptare a Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu amendamentele admise prezentate în Anexa nr. 1. Amendamentele respinse se găsesc în Anexa nr. 2 şi în Anexa nr. 3. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Vreau să vă rog să ne lăsaţi, pentru conformitate şi pentru buna aplicare a legii, să mandatăm Departamentul Legislativ cu o modificare pe tehnică legislativă. La tabelul aprobat în comisie se va citi suma de "două mii un leu", peste care se aplică pragul de impozitare de 10%. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Mulţumesc. Dacă din partea grupurilor parlamentare se doresc intervenţii? Vă rog, domnule deputat.

Claudiu-Iulius-Gavril Năsui Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Practic, acum trei ani de zile, Grupul parlamentar al USR şi cu mine introduceam un proiect de desfiinţare a pensiilor speciale. Desfiinţarea aceea a pensiilor speciale nu a funcţionat. De ce? Pentru că a mai fost un proiect al PNL, cu care proiectul nostru a fost contopit, care a picat la Curtea Constituţională. Noi am avertizat că are probleme de constituţionalitate acel proiect. A picat. Imediat după aceea am venit cu un proiect de impozitare a pensiilor speciale, impozitarea lor făcându-se exact aşa cum prevede şi proiectul pe care-l vom avea acum la vot, adică se impozitează numai componenta specială, care depăşeşte un anumit prag. Pragul pe care l-am propus noi era 3.500 de lei. Pragul pe care-l avem acum în faţa noastră este de 7.000 de lei. Nu e o problemă, susţinem principiul, este foarte bine că facem lucrul acesta. De asemenea, impozitarea pe care o propuneam noi era cu 90% a componentei speciale. În prezent avem 85%. Nu e rău, e puţin mai uşoară impozitarea, dar este în regulă. Vreau să vă spun că este bine că facem un astfel de proiect, dar idealul era să nu-l facem pe genunchi. Astăzi de dimineaţă am aflat că vine acest proiect pe ordinea de zi, astăzi s-a întrunit o comisie, fulger, o şedinţă a Comisiei pentru buget. Acesta nu este un mod corect de a reglementa, dar este bine că impozităm aceste pensii speciale! Pensiile speciale sunt furt. Cei care şi le-au luat şi le-au luat numai pentru că au avut suficientă influenţă prin PNL, prin PSD, prin partidele care au fost la guvernare, ca să-şi atragă aceste privilegii, pentru că sistemul nostru de pensii nu funcţionează, nu dă pensii bune la toată lumea. Dar vă spun un lucru, soluţii nu vom găsi doar pentru unii. Pensiile speciale sunt ca şi cum am spune: "Nu funcţionează sistemul de sănătate. Vom face nişte spitale speciale pentru politicieni, pentru X şi pentru Y, dar nu pentru toată lumea şi spitalele alea le vom face bine". Nu aşa rezolvăm problemele unui sistem de pensii! Deci, este foarte bine că renunţăm astăzi sau încercăm să renunţăm astăzi, pentru că mai există şi hopul Curţii Constituţionale, la acest sistem ruşinos de pensii care le-a permis unora să aibă 76.000 de lei pe lună pensie de la statul român, din banii noştri, din taxe şi impozite, pe când altora 704 lei, pensia minimă. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Şi eu vă mulţumesc. Doamna Olguţa Vasilescu. Apoi, domnul lider al PNL, apoi domnul preşedinte Victor Ponta... Da, domnule lider, şi dumneavoastră!

Lia Olguţa Vasilescu Stimaţi colegi, Acest proiect de lege a trecut în unanimitate. Sunt unii care spun că n-au votat nicio lege specială. Eu vă garantez că au votat şi ei legi speciale, la Senat, dacă nu-şi aduc aminte. Ce s-a întâmplat astăzi, în comisie? Toate partidele au căzut de acord că este necesară impozitarea pensiilor speciale. Toate categoriile de pensii sau indemnizaţii speciale sunt impozitate începând din acest proiect de lege, fie că este vorba despre funcţionarii de la Curtea de Conturi, judecători sau procurori, grefieri, funcţionari publici parlamentari, parlamentari, personal din aviaţia civilă, membrii Corpului Diplomatic, militari, poliţişti, primari, preşedinţi de consilii judeţene şi chiar şi foştii şefi ai statului român. Deci, practic, nu mai există la ora actuală vreo categorie de pensie sau de indemnizaţie specială care să nu fie impozitată. Din punctul nostru de vedere legea este constituţională, pentru că am respectat prevederile din Legea pensiilor publice, în sensul că şi pe aceste legi se urmăreşte, practic, aceeaşi impozitare până la pragul de 7.000 de lei. Cu alte cuvinte, ca şi în sistemul public, pensiile sub 2.000 de lei rămân impozitate cu zero lei. Peste 2001 lei până la 7.000 de lei impozitul este de 10%. Peste 7001 lei, impozitul este de 85%. Dar - atenţie! - dacă pensia magistratului, parlamentarului sau a cui o fi are o cotă de contribuţie de peste 7.000 de lei, până la acea cotă de contribuţie se aplică procentul de 10%. Deci, cu alte cuvinte, nu poate nimeni să vină acum şi să spună la Curtea Constituţională că i s-a furat vreun drept. Ai contribuit pentru 8.000 de lei, impozitul pe pensie va fi 10%, cât este şi în sistemul public. Din punctul acesta de vedere, cred că am făcut o lege bună, care să nu poată fi contestată. Sigur că putem acum să discutăm dacă era mai bun procentul de 90% sau de 30% sau de 40%. Până la urmă, a fost o decizie politică şi mă bucur să constat că votul a fost în unanimitate. În încheiere, aş vrea să mai spun un lucru. Dacă Legea pensiilor publice se va aplica şi va intra pe noua formulă, în anul 2021, pentru toată lumea, nu va mai fi nevoie de nicio pensie specială, pentru că cei care contribuie mult, vor avea şi o pensie mare. De exemplu, pe Legea pensiilor publice, un profesor universitar ajunge cu o pensie de 8.100 de lei, cât a unui parlamentar la maximum de mandate. Deci, cu alte cuvinte, dacă vom aplica acea lege, nu va mai fi nevoie de pensii speciale, pentru că asta am urmărit în momentul în care am creat legea respectivă, ca toată lumea să beneficieze, în România, de o pensie decentă, nu doar unii. (Aplauze.) Vă mulţumesc foarte mult.

Ion-Marcel Ciolacu Domnul lider al Partidului Naţional Liberal. Vă rog.

Florin-Claudiu Roman Mulţumesc, domnule preşedinte. Doamnelor şi domnilor colegi, Astăzi cred că trăim o nouă "miercurea albă" în Parlamentul României. Au fost destule "marţi negre". Văd că încep să apară şi zile de "miercurea albă", în care Parlamentul îşi întoarce faţa către popor şi ascultă ce vrea poporul. Sigur că la ora actuală probabil sunt foarte mulţi judecători, foarte mulţi procurori, foarte mulţi şefi din poliţie sau din armată care sunt supăraţi. Dar ceea ce se întâmplă astăzi, prin această iniţiativă legislativă, este că se face dreptate pentru militari, pentru poliţişti, unde discrepanţele între cei care au fost în teatrele de operaţiuni şi cei care stăteau la birouri, dar aveau grad de general, erau imense. Formula propusă astăzi îi afectează pe şefi, afectează şefimea din aceste zone, unde pensiile erau oricum - şi o spun cu toată responsabilitatea - nesimţite. În momentul în care un fost magistrat, comandant de penitenciar, unde a făcut şi activitate politică de represiune, stă bine mersi cu 75.000 de lei - şi sunt mulţi în situaţia asta -, lucrurile astea nu puteau să continue la nesfârşit aşa. Poate că - nu ştiu dacă e important sau nu - faptul că există şi o schimbare de gardă la nivelul conducerii grupurilor şi sunt oameni ceva mai tineri - unii o să ne spună neexperimentaţi - poate a contat şi astăzi în luarea acestei decizii care ne pune în cap, cu siguranţă, pe unii colegi. Dar cred că ceea ce se întâmplă astăzi nu trebuia să ţină de colegi, de şefi, de prieteni, trebuia să ţină de poporul român. Partidul Naţional Liberal a dus la bun sfârşit un proiect de lege care prevedea abrogarea pensiilor speciale, cu excepţia celor pentru poliţişti şi militari, pe care noi le-am considerat pensii de serviciu. Curtea Constituţională a spus că nu e în regulă. În schimb, ne-a lăsat această portiţă de impozitare. Şi mă bucur că împreună am găsit această soluţie, chiar dacă ea nemulţumeşte şefimea din poliţie, din armată, din magistratură şi aşa mai departe. În schimb, militarii oneşti, poliţiştii oneşti, judecătorii şi procurorii oneşti care au primit acele pensii, în limite normale, trebuie să ştie că este un act de echitate. Este, spun eu, încă o dată, "miercurea albă", pentru că Parlamentul cred că astăzi a câştigat încrederea sau a recâştigat încrederea românilor. Am oprit criminalii, violatorii şi tâlharii să mai iasă din puşcării înainte de termen, oprim astăzi pensiile speciale şi, este adevărat că, fără un consens politic, acest lucru nu s-ar fi putut întâmpla. Criticaţi-ne, spuneţi-ne ce vreţi, noi suntem cu conştiinţa împăcată, pentru că am făcut ceea ce trebuie pentru românii de acasă! (Aplauze.) Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Domnul preşedinte Victor Ponta. Sunteţi din noua generaţie, să înţeleg, ca şi domnul Simonis, ca şi domnul Roman... am înţeles!

Victor-Viorel Ponta Mulţumesc, domnule preşedinte. Sunt din generaţia profesionistă, pentru că pe 28 ianuarie, exact de la acest microfon, încercam să-i conving pe tinerii mei colegi de la USR că proiectul lor este neconstituţional şi că-i păcălesc cei de la PSD şi PNL când îi împing să-l voteze. L-au votat, a fost declarat neconstituţional. Tot pe 28 ianuarie explicam că singura soluţie corectă este impozitarea, o soluţie progresivă, de centru-stânga, aşa cum se aplică în toate ţările moderne. Ştiu că am avut o discuţie şi cu domnul premier Orban, care mi-a spus: "Nu se poate, că noi, liberalii, suntem cu cota unică". Şi am vrut să întreb: "Dar cota unică cine a introdus-o?" Eu ştiam că a introdus-o domnul Tăriceanu, nu domnul Orban. Acum însă, prin noul proiect, în primul rând se ia decizia corectă, din punct de vedere constituţional, impozitare. În al doilea rând, se elimină nişte discrepanţe inacceptabile, între un ambasador şi un angajat militar de la ambasadă, între un procuror de la DNA şi un poliţist de la DNA, între cei care au pensii foarte mari şi cei care au pensii mici - aviatorii, de exemplu, personalul însoţitor de bord, rămân cu nişte pensii pe care le merită, în baza activităţii pe care au avut-o. Deci este, repet, o soluţie de stânga, progresistă, şi mă bucur că PNL şi USR, chiar dacă sunt partide de dreapta, au susţinut-o şi e un semn de înţelepciune, de maturizare, de experienţă pe care le dobândiţi cu timpul. Vreau însă să mă alătur domnului Roman, de la PNL, să salut "miercurea albă" şi să mai pregătim încă o "miercurea albă", domnule lider, momentul în care vom pune în aplicare Legea tuturor pensiilor, şi anume mărirea cu 40% sau, altfel, să sărbătorim în Parlament "joia albă", în care vom da jos Guvernul care nu vrea să dea alocaţii şi pensii. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Şi eu vă mulţumesc. Am ţinut cont de sugestia dumneavoastră, domnule preşedinte Ponta, şi în program n-o să pun joia, moţiune, o să pun miercuri. Din partea Grupului UDMR... Apoi, domnul Movilă Petru şi domnul Pambuccian.

Botond Csoma Stimaţi colegi, Mă bucur foarte mult că astăzi avem un consens pe marginea acestui subiect între toate partidele politice. De foarte mult timp am insistat în legătură... Odată cu desfiinţarea indemnizaţiilor speciale şi a pensiilor de serviciu, am discutat şi despre această taxare sau impozitare a acestor pensii speciale şi pensii de serviciu, dar de multe ori eu am observat că acest subiect a fost utilizat de către partidele politice. Nu veneau cu o rezolvare, ci era utilizat mai mult în lupta politică internă acest subiect şi, de fapt, partidele nu aveau acest interes, de a rezolva, odată pentru totdeauna, această problemă. Şi din această cauză am spus la început că mă bucur nespus de mult că astăzi am ajuns la un consens pe marginea acestui subiect. Ţin să vă amintesc, stimaţi colegi, că în ianuarie, când am discutat despre desfiinţarea pensiilor speciale şi a pensiilor de serviciu, atunci opinia UDMR a fost că, dacă adoptăm o decizie de desfiinţare, atunci această decizie de desfiinţare trebuie să fie valabilă pentru toate pensiile speciale şi pensiile de serviciu. Atunci, decizia Parlamentului a fost că a lăsat neatinse 96% din pensiile de serviciu. Noi, din acest motiv, atunci ne-am abţinut la votul final şi am fost atacaţi pe această temă de celelalte partide, dar, de fapt, era o ipocrizie, stimaţi colegi, că lăsam 96% din aceste pensii speciale şi pensii de serviciu neatinse. Chiar atunci am avut şi un amendament, în vederea impozitării. Noi deja atunci am spus că o soluţie echitabilă, care se conturează astăzi, ar fi o impozitare progresivă a acestor pensii. Celelalte partide n-au fost de acord. Eu mă bucur, stimaţi colegi, că astăzi am ajuns la un consens şi adoptăm o decizie care prezintă un interes major pentru societatea românească. Mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Domnul Movilă Petru, da? Circumscripţia Iaşi, da?

Petru Movilă Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, PMP a considerat că pensiile speciale nu trebuie să existe. Am avut un proiect de lege depus încă din 2016, am adunat peste 1.000.000 de semnături, în acest sens. Proiectul nostru de lege nu a ajuns niciodată la plen, însă astăzi avem toţi aceeaşi poziţie, datorită Curţii Constituţionale. Curtea Constituţională este cea care a spus că pensiile speciale sunt constituţionale, un drept câştigat nu poate fi luat şi împreună, prin consens, prin consultări, s-a ajuns la această decizie, ca pensiile speciale, indiferent cine este beneficiar, să fie impozitate, astfel încât să fie aduse cât mai aproape de ceea ce cu toţii considerăm şi enunţăm că este corect, ca pensia să fie bazată pe contribuţia pe care fiecare dintre beneficiarii pensiilor din România o are la sistemul de pensii. Este un lucru important. Poate, odată cu această decizie, se pune capăt şi populismului, şi acuzaţiilor dure, violente, între partide. De asemenea, pe cei care încă contestă şi critică decizia de astăzi, îi rog să ne spună, vreun coleg care a renunţat până acum la beneficiile de parlamentar, pentru că în plenul Parlamentului şi la microfon toţi vin şi laudă, şi pupă poporul, şi iau oamenii în braţe, şi pe holuri se bucură de drepturile şi privilegiile pe care le au toţi parlamentarii. Partidul Mişcarea Populară va vota acest proiect de lege şi sperăm să existe cât de repede o corelare între pensiile minime, pensiile sociale şi pensiile cele mai mari din statul român. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Am înţeles. Dumneavoastră când luaţi cuvântul, nu pupaţi poporul?! Domnul Pambuccian Varujan. Şi la sfârşit, procedură, domnul Simonis.

Varujan Pambuccian Vă mulţumesc, domnule preşedinte. Este bine să spunem de la bun început că tipul acesta de pensii, ca şi tipul de indemnizaţii, există în toată lumea democratică şi ele au un sens. Au fost aşa gândite, demult - noi le gândim aşa de 30 de ani -, dar de multe democraţii consolidate, tocmai pentru ca atunci când impui nişte restricţii, trebuie să le compensezi într-un fel. Iar categoriile despre care vorbim în această lege fac toate obiectul unor restricţii în legile pe care le au. Asta în ceea ce priveşte rostul lor. În ceea ce priveşte felul în care s-a ajuns la discrepanţe enorme, chiar la nivelul acestor pensii speciale, aici intrăm într-o altă discuţie şi suntem absolut de acord cu o formulă pe tipul impozitării progresive, cu care venim astăzi. Noi am propus o formulă de impozitare progresivă ceva mai drastică, dar care avea în spate un mecanism raţional, adică ţinea de trepte de câte 5.000 de lei, în care la fiecare treaptă impozitul creştea cu 10%. Aici avem o soluţie cu un impozit care creşte brusc, de la o anumită treaptă. Este o soluţie, sigur, dar credem că o soluţie mult mai echilibrată şi mai raţională este cea pe care am propus-o noi. În rest, suntem de acord cu această lege. Este bine că am găsit o formulă după atâtea discuţii, după atâta stângism în jurul ei - stângism, nu de stânga, stângism e cu totul altceva - am ajuns la o formulă care să fie şi constituţională şi în acord cu principiile fundamentale ale unui sistem democratic, şi care permite în felul acesta şi o justiţie în interiorul acestor tipuri de pensii necontributive. Credem, de asemenea, că ceea ce s-a spus aici, faptul că la un moment dat, odată cu creşterea tuturor pensiilor, se va ajunge ca partea contributivă să rezolve problemele acestea de restricţii impuse, aceste tipuri de pensii să fie diminuate şi mai mult. În acelaşi timp, considerăm că toate referirile acestea, care sunt OK, de înţeles într-o perioadă electorală, legarea mecanismului acestuia progresiv de cota unică, n-au nicio legătură una cu alta. Cota unică se referă la impozitarea tuturor celor care contribuie cu ceva, tipul acesta de impozitare progresivă îl aplicăm în cazul unor venituri necontributive. Deci nu are nicio legătură una cu alta! Ideea că trebuie neapărat impozitate sau anulate numai pensiile parlamentarilor - păi, alea sunt cele mai mici şi efectul lor... Să presupunem că de mâine ar fi zero. Efectul lor în lumea reală ar fi complet neglijabil! Pensiile mari - şi cineva a spus aici - iată, alea de 70 şi ceva de mii, sunt ale torţionarilor foşti comunişti, nu ale parlamentarilor de astăzi! Adică lucrurile astea trebuie totuşi spuse aşa cum sunt ele în realitate, chiar şi într-un an electoral, pentru că, altfel, ştiţi, aşa, în timp, dacă tot deformăm şi deformăm, şi deformăm imaginea Parlamentului, o să ajungem la sfârşit să constatăm că nu mai avem democraţie deloc, pentru că nimeni nu mai vrea democraţie, crezând că instituţia fundamentală a democraţiei e ceva îngrozitor, exact pe discursuri de genul ăsta, care se tot cumulează! Vreau să-i rog pe colegii mei ca şi în viitor Parlamentul, totuşi, să fie respectat - ăla din care ei fac parte -, să fie respectat în primul rând de ei, ca să ajungem să avem un respect faţă de el la nivelul societăţii. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Şi eu vă mulţumesc. Ţinând cont de timpul pe care l-aţi avut alocat, presupun că la exprimarea votului nu mai... Domnul Dohotaru, de la neafiliaţi. Şi la sfârşit domnul Simonis.

Adrian-Octavian Dohotaru O să fiu scurt. Şi cred că acest principiu al progresivităţii trebuie să se extindă şi spre alte domenii. Chiar acum citeam un studiu al lui Georgescu. Trebuie impozitare progresivă pe proprietăţi, pe venituri globale, capital, moşteniri, pentru a construi un stat social. Am fost în Portugalia, cu ceva timp în urmă, şi, când îi spuneam unui consilier dintr-un departament economic, la Ministerul de Finanţe, că există în România mai multe partide care susţin flat tax, spunea că asta, în Vest, ar fi o chestiune de extremă-dreapta, de ideologie libertariană. Pentru că avem flat tax în Rusia, în Bahrain, şi vedem că la proteste se strigă "vrem o ţară ca-n afară". Ei, bine, o ţară ca-n afară presupune că o diferenţă între stânga şi dreapta este pe gradul de progresivitate, şi nu între flat tax şi progresivitate, şi, de aceea, acest principiu de impozitare progresivă, în Legea pensiilor speciale, trebuie extins, pentru că suntem ţara cu cea mai mare inechitate din Uniunea Europeană. Vă mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Şi eu vă mulţumesc. Domnul Simonis.

Alfred - Robert Simonis Mulţumesc, domnule preşedinte. Partidul Social Democrat a anunţat de la începutul anului că va vota împotriva acestui sistem, acestei anomalii a sistemului de pensii, prin care anumiţi pensionari privilegiaţi beneficiază de pensii de zeci de mii de lei, sute de milioane de lei vechi, iar două milioane de români au sub 1.000 de lei pensia pe care o primesc. Mă bucur că există un consens pe această lege. Este adevărat că trebuie menţionat faptul că, chiar de curând, diferite partide s-au jucat cu aceste iniţiative şi au tot depus abrogări pe bandă rulantă, ştiind cu toţii că nu pot fi abrogate nişte pensii aflate în plată şi pot fi doar impozitate drastic. S-a făcut referire de la tribuna Parlamentului la influenţa PSD şi PNL pentru implementarea acestor tipuri de pensii. Eu vreau să vă reamintesc, stimaţi colegi, faptul că fiecare grup parlamentar prezent astăzi în Camera Deputaţilor a votat măcar pentru un tip de pensie specială şi îi rog pe cei care ne privesc şi ne ascultă să verifice votul la pensiile pentru cei de la Consiliul Concurenţei şi veţi vedea votul de la USR pe acel tip de pensii speciale. Am văzut, de asemenea, că sunteţi supăraţi, unii dintre dumneavoastră, pe faptul că am făcut pe repede-nainte această lege. Înţeleg supărarea, dar nu e pe repede-nainte! Vă înţeleg supărarea, pentru că nu mai aveţi motive să ne acuzaţi la nesfârşit că susţinem pensii speciale. Însă vă reamintesc că în ultimele 6 săptămâni ne-am văzut de 4-5 ori, la propunerea mea, a Grupului PSD, şi am discutat despre diferite plafoane şi praguri pentru a impozita aceste pensii speciale. În final, astăzi, Parlamentul României rezolvă două probleme. Pe de o parte, elimină, impozitând foarte mult, acele pensii nesimţite, şi se întâmplă acest lucru. Iar al doilea lucru pe care îl face Parlamentul astăzi, foarte, foarte bun, oferă Guvernului posibilitatea să ia banii de la aceste pensii speciale şi să-i ducă în Fondul de Pensii, pentru a majora pensiile cu 40% şi a dubla alocaţiile pentru copii. Pentru că acesta era motivul pentru care Guvernul ne spunea că nu poate să o facă. După ce această lege este promulgată, vă aşteptăm, stimaţi colegi de la Guvern, să votaţi, să aprobaţi, să nu prorogaţi Legea de majorare a pensiilor cu 40% şi dublare a alocaţiilor pentru copii. În final, pe procedură, domnule preşedinte. Pentru că în această lege se face referire inclusiv la categoria parlamentari, pentru a nu exista niciun fel de dubiu de neconstituţionalitate, vă propun ca mâine, la plenul reunit, să introducem acest proiect, strict pentru articolul care face referire la parlamentari, pentru că, aşa cum ştiţi, pentru parlamentari este nevoie de un plen comun care să modifice Statutul parlamentarilor. Preşedintele Comisiei pentru regulament este aici. Mâine dimineaţă va face şedinţă, iar pentru acest articol plenul reunit să dea din nou un vot. În acest fel, avem o lege constituţională prin care eliminăm toate pensiile speciale din România. (Aplauze.) Mulţumesc.

Ion-Marcel Ciolacu Şi eu mulţumesc. Deci, cu alte cuvinte, mâine dimineaţă să facem un Birou permanent reunit, online, şi să introducem pe ordinea de zi. Vă mulţumesc. Dacă la titlu sunt intervenţii? Dacă la amendamentele admise, de la 1 la 10? De la 10 la 20? 20-30? 30-40? 40-47? Nu. Proiectul de lege rămâne la votul final.