Florin Iordache La poziţia 12 din ordinea de zi avem Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii; PL-x 276/2020; procedură de urgenţă. Comisia pentru sănătate sau Comisia pentru buget? Cine prezintă raportul? Da, vă rog, doamna doctor, Comisia pentru sănătate. Vă rog.
Cristina-Elena Dinu Mulţumesc, domnule preşedinte. Raport comun asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii. În conformitate cu prevederile art. 94 şi 115 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaţilor, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi Comisia pentru sănătate şi familie au fost sesizate spre dezbatere pe fond, în procedură de urgenţă, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020. Conform prevederilor art. 75 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 91 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Camera Deputaţilor este Cameră decizională. La întocmirea raportului s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ. Proiectul de Lege supus dezbaterii online are ca obiect de reglementare plafonarea valorii procentului aferent contribuţiei trimestriale clawback pentru trimestrul I al anului 2020 la valoarea trimestrului IV al anului 2019, de 27,65%. În conformitate cu prevederile art. 61 şi 63 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi Comisia pentru sănătate şi familie şi-au desfăşurat lucrările în şedinţe online separate. Membrii Comisiei pentru sănătate şi familie au dezbătut proiectul de lege în şedinţa din 9 iunie 2020, iar membrii Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, în şedinţa din 16 iunie 2020. În urma examinării proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, deputaţii celor două comisii, prezenţi online, au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor un raport comun de adoptare a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, cu amendamentele admise prezentate în anexă. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Mulţumesc, domnule preşedinte.
Florin Iordache Vă mulţumesc. Întreb dacă din partea grupurilor parlamentare sunt colegi care doresc să intervină la dezbateri generale? Nu. A, vă rog. Da, domnul Buicu. Păi, sunteţi ascuns, eu de unde să ştiu? Vă rog.
Corneliu-Florin Buicu Mulţumesc, domnule preşedinte. Este un proiect de lege prin care am reuşit, în cadrul Parlamentului, să limităm această valoare a clawback-ului. Această valoare a clawback-ului era unul dintre motivele pentru care medicamentele părăseau România, nemaiavând un preţ competitiv. Prin modificările aduse în Parlament, după cum bine ştiţi, stabilim 3 categorii de medicamente, cu 3 plafoane de clawback, de 15%, 20% şi 25%. Şi, ca să fie clar pentru toată lumea, plafonul de 15% pentru clawback se aplică tuturor medicamentelor care sunt produse pe o linie de fabricaţie din România, procesul de fabricaţie pornind de la substanţa activă şi finalizându-se cu împachetarea medicamentelor. Prin aceste lucruri am reuşit să reducem acest clawback de la 27%-28% la 15% pentru produsele făcute în România, 20% pentru generice şi 25% pentru inovative. Mulţumesc.
Florin Iordache Întreb dacă mai sunt alţi colegi care doresc să intervină? Nu. Mulţumesc. Am terminat dezbaterile generale. Avem 8 amendamente admise. Dacă la titlul legii sunt intervenţii? Domnul Movilă unde este? Domnule Petru Movilă, doriţi să interveniţi?
Petru Movilă Da, da.
Florin Iordache Vă rog.
Petru Movilă Da. Domnule preşedinte, Este o lege care vine să mai rezolve mare parte din problemele producătorilor şi distribuitorilor de medicamente din România. Cum a spus şi preşedintele comisiei, domnul deputat Buicu, clarifică şi aşază medicamentele din piaţa românească pe categorii şi pe forme diferite de plată a acestui clawback. Dacă ne gândim că sunt mai bine de 10 ani de când se discută despre clawback şi sunt zeci de acte normative în Parlamentul României, ori la Senat, ori la Cameră, prin care se reglementează această problemă, noi, PMP, vom vota. Este un pas important înainte, dar mai avem încă multe de făcut, pentru că această taxă clawback trebuie să fie corect aplicată pentru sistemul de sănătate, dar şi pentru producători, pentru că unii dintre producătorii din România plăteau taxă clawback mai mult de 50% din profitul anual. Deci Partidul Mişcarea Populară va vota pentru acest proiect de lege.
Florin Iordache Vă mulţumesc. La titlul legii dacă sunt intervenţii? Nu. Articolul unic, intervenţii? Nu. De la 3 la 8, intervenţii? Nu. Rămâne la votul final. Caracter ordinar.