13 mai 2020 – Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea lit. d) alin. (1) al art. 260 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 (Pl-x 120/2020) ( rămasă pentru votul final ).

Florin Iordache 21. Propunerea legislativă pentru modificarea lit. d) alin. (1) al art. 260 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011; Pl-x 120/2020. Dacă din partea iniţiatorilor doreşte cineva? Nu doreşte. Comisia pentru învăţământ. Domnul preşedinte, vă rog. Domnul Cîmpeanu. Pl-x 120.

Sorin Mihai Cîmpeanu Da. Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport a primit, în data de 14 aprilie, Pl-x 120, fiind sesizată pe fond cu Propunerea legislativă pentru modificarea lit. d) alin. (1) al art. 260 din Legea educaţiei naţionale. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art. 260 alin. (1) lit. d) din Legea educaţiei naţionale - aşa cum am precizat - cu modificările şi completările ulterioare, în sensul corelării criteriilor de competenţă profesională, managerială şi de prestigiu moral evaluate în cadrul concursurilor de ocupare a funcţiilor de conducere din inspectoratele şcolare - inspectori şcolari generali, inspectori şcolari generali adjuncţi, inspectori şcolari -, precum şi cea de director la Casa Corpului Didactic cu perioada de 4 ani a mandatului acestora. Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice, Camera Deputaţilor fiind prima Cameră sesizată. În urma dezbaterii, în şedinţa din 28 aprilie, comisia, cu 15 voturi pentru, 6 voturi împotrivă şi o abţinere, a propus adoptarea propunerii legislative, cu amendamentele admise prezentate în anexă. Vă mulţumesc, domnule preşedinte.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. La dezbateri generale, doamna Florica Cherecheş. Vă rog, faceţi legătura cu doamna deputat.

Florica Cherecheş Vă mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Proiectul de lege pe care îl dezbatem acum propune modificarea condiţiilor de ocupare a funcţiilor de conducere din inspectoratele şcolare şi a celei de director la Casa Corpului Didactic. Şi anume - reducerea termenului, de la 5 la 4 ani, pentru care se cere obţinerea calificativului "foarte bine". Apreciem că perioada premergătoare candidaturii în care candidatul trebuie să fi obţinut calificativul "foarte bine" nu are nicio legătură cu perioada de mandat. Spre exemplu, în conformitate cu Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic, perioada pentru care se poate dispune o detaşare este de cel mult un an şcolar, însă perioada pentru care se evaluează activitatea metodico-ştiinţifică şi se iau în calcul calificativele obţinute face referire la ultimii 2 ani şcolari încheiaţi. Un alt exemplu ar fi obţinerea statutului de metodist la inspectoratul şcolar. De asemenea, este inoportună comparaţia cu condiţiile de ocupare a funcţiei de director şi argumentul că, dacă în acel caz se cer 4 ani cu calificativ "foarte bine", aşa ar trebui să fie şi în cazul funcţiilor din inspectorate. Considerăm că nu poate să fie vorba de o discriminare atâta timp cât candidatura este pentru funcţii complet diferite. Fiind funcţii diferite, condiţiile de ocupare pot să difere, fără a crea discriminare. Luând în considerare aceste argumente, Partidul Naţional Liberal va vota împotriva acestui proiect de lege. Vă mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. Dacă mai sunt alţi doritori? Nu. Avem 4 amendamente admise. Dacă la titlul legii sunt intervenţii? Nu. De la 2 la 4. Dacă sunt intervenţii? Nu. Rămâne la votul final. Caracter organic.