Florin Iordache 4.3. Propunerea legislativă pentru abrogarea alin. (1) al art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare; Pl-x 401/2018. Dacă din partea iniţiatorilor doreşte cineva? Nu doreşte. Comisia pentru muncă, vă rog.
Eugen Neaţă Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, În temeiul art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia pentru muncă şi protecţie socială a fost sesizată, prin adresa Pl-x 401 din 25 iunie 2018, cu dezbaterea pe fond, în procedură obişnuită, a Propunerii legislative pentru abrogarea alin. (1) al art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare abrogarea alin. (1) al art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992, în scopul eliminării prevederii conform căreia salariaţii care îndeplinesc prin cumul, pe lângă funcţia de bază, cu normă întreagă, o altă funcţie, au dreptul la concediu de odihnă plătit numai de la unitatea în care au funcţia de bază. Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare, conform prevederilor art. 73 alin. (1) din Constituţia României, republicată. Camera Deputaţilor este Cameră decizională, potrivit prevederilor art. 75 din Constituţia României şi ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare. În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaţilor adoptarea propunerii legislative, cu amendamentele redate în anexa care face parte integrantă din prezentul raport. Vă mulţumesc.
Florin Iordache Mulţumesc. Dezbateri generale? Nu sunt. A, domnul Seidler, vă rog. Se pregăteşte domnul deputat Oprea.
Cristian-Gabriel Seidler Stimaţi colegi, Textul pe care, eventual, prin votul nostru, îl vom abroga explicit este deja abrogat de fapt. Prin prevederile în vigoare ale Codului muncii, prevederea din Hotărârea de Guvern din 1992 este de fapt abrogată implicit, este caducă. Aşadar, ne cam pierdem vremea aici. Şi, dacă observăm avizele şi textele acestor avize, atât de la Consiliul Legislativ, de la Consiliul Economic şi Social, cât şi punctul de vedere al Guvernului, vom vedea că de fapt ar fi nevoie de câţiva jurişti luminaţi, prin instituţiile publice, care să înţeleagă că o hotărâre de Guvern din 1992, care vorbeşte despre instituţii ce nu mai există în dreptul muncii din România - prevederile respective nu se mai aplică. Strict pe oportunitate, modificarea prin lege a unei hotărâri de Guvern este un precedent la care nu aş dori să achiesăm. Chestiunea aceasta ar fi putut fi rezolvată mult mai practic dacă Guvernul, oricare ar fi el, ar fi dat o hotărâre de Guvern de abrogare a prevederilor respective, ceea ce ar fi însemnat că instituţia de la care a emanat actul, hotărârea de Guvern la care se referă legea de astăzi, ar fi modificat acelaşi act. Aceea ar fi fost procedura corectă, şi nu intervenţia prin lege asupra unei hotărâri de Guvern.
Florin Iordache Domnul deputat Oprea, Grupul PNL. Se pregăteşte domnul Buicu.
Dumitru Oprea Da, am fost beneficiarul unei burse în Statele Unite ale Americii, în 1991-1992. Şi americanii spuneau - să vedem dacă Ceauşescu are un acord special semnat pentru bursierii din România, în Statele Unite. Şi noroc că în 1974 a fost o lege pe care Ceauşescu a emis-o şi bursierii - şi acum - României sunt scutiţi de impozite şi taxe pentru prima finanţare. N-a anulat-o nimeni, este valabilă. Aşa că, şi în cazul acesta, dacă există o hotărâre de Guvern şi cu toţii am luat o decizie, de fapt am fost 20 de oameni din comisie, nimeni n-a comentat nimic, aşa, că mai pot fi şi alţi comentatori, cu toţii am fost de acord ca lucrul acesta să fie eliminat.
Florin Iordache Domnul Buicu, vă rog.
Corneliu-Florin Buicu Mulţumesc, domnule preşedinte. Într-o intervenţie anterioară, un coleg sublinia un lucru important, într-un fel corect. Dar de la teorie până la practică e diferenţă foarte mare. Pentru că nu a existat o abrogare explicită a acelei hotărâri de Guvern, în momentul de faţă acea hotărâre de Guvern este valabilă. Am vrut doar să explic colegilor, să înţeleagă de ce este necesară această abrogare prin lege, Parlamentul fiind suveran. Pentru că ea determină, în momentul de faţă, impact la nivelul instituţiilor care desfăşoară, pe de o parte, învăţământ şi au şi componentă de integrare clinică. Nu vorbim numai de componenta medicală. Dar dacă cineva, de exemplu, lucrează într-o universitate de artă şi, pe de altă parte, îşi desfăşoară activitatea la Filarmonică, această activitate nu poate fi plătită. Acesta este motivul pentru care în toate întâlnirile care au avut loc a fost subliniat acest lucru şi, de aceea, raportul înaintat de Comisia pentru muncă..., şi mulţumesc tuturor colegilor din Comisia pentru muncă, care au votat în unanimitate această abrogare. Mulţumesc mult.
Florin Iordache Da. Şi ultimul vorbitor, domnul Vass Levente, vă rog. Sunteţi şi iniţiator al acestui proiect.
Levente Vass Sunt foarte multe lucruri care la nivelul Guvernului, nu contează cine e la conducere, ar trebui rezolvate. Eu cred că este o modificare bine-venită, rezolvă o problemă foarte serioasă. Rezolvă o problemă pentru care fiecare cadru universitar trebuie să meargă şi să-şi scoată hârtii suplimentare. Grupul parlamentar al UDMR susţine propunerea. Şi rog şi USR să voteze.
Florin Iordache Avem două amendamente admise. Dacă la titlul legii, intervenţii? Nu. La art. 3 1 . Intervenţii? Nu. Rămâne la votul final. Caracter ordinar.