29 octombrie 2018 – Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.35/2018 privind desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti din subordinea Ministerului Transporturilor (PL-x 455/2018). ( rămas pentru votul final )

Florin Iordache 24. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2018 privind desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti din subordinea Ministerului Transporturilor; PL-x 455/2018. Guvernul? Vă rog, domnule secretar de stat. Raport comun - Comisia pentru administraţie şi Comisia pentru transporturi.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. Raport comun. Vă rog, domnule Roman. Raport comun - Comisia pentru administraţie şi Comisia pentru transporturi.

Florin-Claudiu Roman Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Doamnelor şi domnilor colegi, În conformitate cu prevederile art. 95 şi ale art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, cele două comisii sesizate în fond pentru dezbatere şi avizare cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2018 privind desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti din subordinea Ministerului Transporturilor; PL-x 455/2018. Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat. Consiliul Legislativ a avizat favorabil. Comisia pentru industrii şi servicii a avizat favorabil. Comisia pentru muncă şi protecţie socială a avizat favorabil proiectul de lege. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti care funcţionează în subordinea Ministerului Transporturilor. Totodată, se propune ca de la data desfiinţării acestei autorităţi atribuţiile referitoare la înfiinţarea, autorizarea, exploatarea, gestionarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public rutier de călători pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov să fie exercitate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de Consiliul Judeţean Ilfov, direct sau prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară. De asemenea, se propune preluarea patrimoniului autorităţii de către Ministerul Transportului, preluarea personalului de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov şi finalizarea proiectului european amintit. În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea proiectului de lege amintit. În raport cu obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Vă mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. Domnul Bode. Vă rog, domnule preşedinte. Grupul PNL, la dezbateri generale.

Lucian Nicolae Bode Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Stimaţi colegi, Grupul parlamentar al Partidului Naţional Liberal va vota acest act normativ, care rezolvă o problemă punctuală în ceea ce priveşte transportul rutier de persoane în zona Bucureşti - Ilfov. Acest serviciu de interes public va fi gestionat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov. Sigur, aceasta ca urmare a desfiinţării Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti. Există însă două mari probleme pe care Guvernul României va trebui să le rezolve urgent, în caz contrar se întrevede o criză fără precedent pe piaţa de transport rutier persoane din România. Transportul rutier de persoane la nivel local şi judeţean trebuie să urmeze calea descentralizării, ca urmare a aplicării Regulamentului Uniunii Europene 1.370/2007, iar în acest caz Legea pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor de transport public local, Legea nr. 92/2007, va trebui urgent adoptată de către Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională, pentru ca apoi să fie elaborate normele de aplicare de către minister şi ANRSC. Aşadar, mecanismele de organizare a serviciilor de transport persoane, serviciul rutier de transport persoane la nivel local şi judeţean trebuie transferate urgent către consiliile judeţene, ADI-uri şi UAT-uri. În al doilea rând, în ceea ce priveşte transportul interjudeţean, noi solicităm Ministerului Transporturilor definitivarea modificărilor aduse Ordinului nr. 980/2011, prin care să fie liberalizat acest serviciu, iar criteriile de acces la piaţă să fie clar stabilite, pentru a avea o competiţie corectă în piaţă. Suntem în al doisprezecelea ceas, iar fără a cunoaşte noile criterii de acces la piaţa de transport rutier de persoane de către operatori, aceştia vor fi puşi în imposibilitatea de a se conforma noilor condiţii, ceea ce va echivala cu dispariţia firmelor româneşti ce activează pe această piaţă. Închei. Toate aceste demersuri trebuie să aibă în centrul preocupărilor cetăţeanul, în calitate de beneficiar al acestui serviciu de transport public. Partidul Naţional Liberal consideră că prin descentralizare şi liberalizare piaţa de transport rutier persoane în România va intra într-o nouă etapă de dezvoltare, iar calitatea serviciilor prestate trebuie să constituie obiectivul principal al construcţiei noului cadru normativ referitor la acest domeniu. Mulţumesc.

Florin Iordache Şi eu vă mulţumesc. Alte intervenţii? Nu mai sunt intervenţii. Rămâne la votul final, neavând amendamente.