Petru Gabriel Vlase 18. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală; procedură de urgenţă. Vă rog, Comisia pentru buget.
Sorin Lazăr Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă.
Petru Gabriel Vlase Am sărit 15, pentru că n-am raport, da? Şi 16. Eu zic să mă urmăriţi, că s-ar putea să... Vă rog, domnule deputat.
Sorin Lazăr În conformitate cu prevederile art. 95 şi 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a fost sesizată spre dezbatere pe fond, în procedură de urgenţă, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42 din 2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207 din 2015 privind Codul de procedură fiscală. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, în şedinţa din 18 septembrie 2017. Conform prevederilor art. 75 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 92 alin. (9) din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Camera Deputaţilor este Cameră decizională. La întocmirea raportului s-au avut în vedere avizul favorabil al Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare şi avizul favorabil al Consiliului Legislativ. Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare transpunerea Directivei (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE în ceea ce priveşte schimbul automat obligatoriu de informaţii în domeniul fiscal. Obiectivul directivei este de a sprijini lupta împotriva fraudei fiscale, a evaziunii fiscale şi a planificării fiscale agresive şi punerea în aplicare a dreptului Uniunii în domeniul impozitării prin asigurarea schimbului de informaţii şi prin sprijinirea cooperării administrative. Directiva asigură o concurenţă loială între grupurile de întreprinderi multinaţionale din Uniunea Europeană, dar şi din afara acesteia, care deţin filiale în Uniunea Europeană; prevede obligaţia grupurilor de întreprinderi multinaţionale de a furniza în raportul pentru fiecare ţară, cuantumul veniturilor, al profiturilor anterioare impozitării veniturilor şi al impozitelor pe venit plătite sau acumulate, de a raporta numărul de salariaţi, capitalul declarat, profitul nedistribuit şi imobilizările corporale din fiecare jurisdicţie fiscală. În conformitate cu prevederile art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, membrii Comisiei au examinat proiectul de lege menţionat mai sus, în şedinţa din data de 31 octombrie 2017. La lucrările comisiei şi-au înregistrat prezenţa un număr de 21 de deputaţi, din totalul de 25 de membri. La dezbaterea acestui proiect au participat, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice. În urma examinării proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, deputaţii prezenţi la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaţilor spre dezbatere şi adoptare Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, în forma adoptată de Senat. În raport cu obiectul şi conţinutul său, Proiectul de Lege face parte din categoria legilor ordinare.
Petru Gabriel Vlase Dezbateri? Domnul Neagu.
Nicolae Neagu Domnule preşedinte, Partidul Naţional Liberal, Grupul de la Cameră, va susţine această Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42. Noi spunem în felul următor. În definitiv, ce prevede această modificare de Cod fiscal? Păi, nu facem decât, în interiorul Codului fiscal, în art. 217, şi în Legea lui de aprobare, să venim să reglementăm o directivă europeană extrem de importantă, nu doar cadrul. Pentru că evaziunea fiscală nu este un lucru pe care îl vedem şi care ne îngrijorează la nivelul României, ci este un lucru care, dacă nu se vede atât de mult, îngrijorează Europa. Această reglementare, în definitiv, ne va ajuta, pentru că avem o dispută pe fond. Sunt "întreprinderile" multinaţionale, cu ghilimele întreprinderi, sau au cadrul legal în interior suficient de armonizat încât să vedem o evidenţă clară a ceea ce înseamnă de la număr de salariaţi, capital, profit, imobilizări corporale etc. încât să le putem impozita sau nu? Iată, această reglementare a acestei directive, cu o modificare a unei alte directive, din 2011, ne permite un cadru legal în care să urmărim transparent absolut tot ceea ce se întâmplă din punctul de vedere al chestiunii de fiscalitate. Şi cu atât mai mult, a întări disciplina fiscală, inclusiv la corporaţiile multinaţionale care îşi au filiale în România. Deci susţinem acest proiect de lege.
Petru Gabriel Vlase Domnul Ciuhodaru.
Tudor Ciuhodaru Mulţumesc, domnule preşedinte. Sper ca acest proiect de lege, odată adoptat, să rezolve măcar parţial problema evaziunii fiscale. Şi vă reamintesc că sunt lucruri extrem de importante, referitoare la multinaţionale. Sunt obligate să raporteze venitul, profitul, numărul total de angajaţi, impozitul pe venit şi tot ceea ce înseamnă fiscalitate să fie transparent. Iar pentru cei care mai au probleme legate de ce este vorba, de multinaţionale, vă reamintesc că este transpunerea unei directive europene în legislaţia naţională. Şi dacă la ei au fost probleme şi s-au cerut aceste criterii de transparenţă, aceste lucruri trebuie rezolvate odată şi odată în România. Vă mulţumesc.
Petru Gabriel Vlase Altcineva dacă mai doreşte? Nu.