Petru Gabriel Vlase 13. Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor; procedură de urgenţă. Comisia pentru transporturi? Domnul Bode.
Lucian Nicolae Bode Mulţumesc, domnule preşedinte. În conformitate cu prevederile art. 95 şi ale art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia pentru transporturi şi infrastructură a fost sesizată în fond cu dezbaterea şi avizarea acestui act normativ, Camera Deputaţilor fiind Cameră decizională. Senatul a adoptat proiectul de lege în şedinţa din 16 octombrie 2017. Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997, intervenţia legislativă vizând transpunerea prevederilor Directivei Uniunii Europene nr. 719/2015 a Parlamentului European şi a Consiliului, din 29 aprilie 2015, cu modificarea Directivei nr. 53/1996 a Consiliului, de stabilire pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul comunităţii a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutăţii maxime autorizate în traficul internaţional, precum şi stabilirea unor derogări de la masele şi dimensiunile maxime admise în circulaţie ale vehiculelor şi ansamblurilor de vehicule prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997. Potrivit prevederilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia pentru transporturi şi infrastructură a examinat proiectul de lege în şedinţa din 7 noiembrie. În urma examinării proiectului de lege şi a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor adoptarea proiectului de lege. În raport cu obiectul şi conţinutul său, iniţiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Mulţumesc.
Petru Gabriel Vlase Dezbateri? Nu. Dezbateţi!
Lucian Nicolae Bode Stimaţi colegi, Aş vrea să spun câteva cuvinte despre acest act normativ, pentru că avem foarte multe discuţii pe transpunerea unor directive şi trecem aşa, poate, foarte, foarte repede, de multe ori, peste aceste transpuneri şi efectele lor în legislaţia din România. Actul normativ pe care ar trebui să-l dezbatem azi transpune în legislaţia naţională Directiva nr. 719/2015. Prin această armonizare de legislaţie se introduc noi prevederi referitoare la dimensiunile maxim autorizate în traficul naţional şi internaţional şi la greutatea maxim autorizată în traficul internaţional, precum şi la stabilirea unor derogări de la masele şi dimensiunile maxim admise în circulaţia vehiculelor şi a ansamblurilor de vehicule, aşa cum ele au fost prevăzute în Ordonanţa nr. 43. De asemenea, s-au prevăzut mecanisme de raportare. Astfel, o dată la doi ani se transmit Comisiei Europene informaţii referitoare la numărul de controale efectuate şi la numărul vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule identificate ca fiind supraîncărcate. Este foarte importantă această precizare. Grupul nostru parlamentar susţine această lege şi speră ca instituţiile responsabile cu implementarea noilor prevederi, în speţă Ministerul Transporturilor, să se achite în mod onorabil de aceste noi responsabilităţi. Mulţumesc.
Petru Gabriel Vlase Alte intervenţii? Domnul Nechifor.
Cătălin-Ioan Nechifor Domnule preşedinte, Aş vrea să salut şi eu faptul că astăzi discutăm despre Directiva nr. 719. Este, într-adevăr, un subiect important, un subiect legat de modul în care România încearcă să respecte cerinţele europene, suntem pentru un stat cu foarte multă nevoie de infrastructură şi daţi-mi voie să profit de ocazie să salut prezenţa unui grup de studenţi de la Suceava, de la Facultatea de Administraţie Publică; sunt la balcon. Şi vă mulţumesc foarte mult. Succes! (Aplauze.)
Petru Gabriel Vlase Alte intervenţii? Nu.