25 septembrie 2017 – Propunerea legislativă pentru modificarea articolului nr.5 din Legea nr.35/2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ (Pl-x 290/2016). ( retrimisă comisiei )

Florin Iordache 16. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 5 din Legea nr. 35/2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ; Pl-x 290/2016. Din partea iniţiatorilor dacă doreşte cineva? Nu. Raport comun - Comisia pentru administraţie şi Comisia pentru învăţământ. Cine prezintă raportul? Doamna Gavrilă. (Doamna deputat Raluca Turcan solicită să ia cuvântul.) A, mă scuzaţi, iniţiatorii? Nu... Dar nu sunteţi iniţiator... Din partea Comisiei pentru învăţământ, să prezentaţi raportul. Discutăm... nu... discutăm de Propunerea... Pl-x 290/2016... 290/2016, la care iniţiator am un deputat neafiliat şi restul - deputaţi ai PSD. Păi, nu, doamnă, discutăm de PL-x 290, uitaţi-l! (Discuţii la prezidiu cu doamna deputat Raluca Turcan.) Deci, doamnă deputat, dumneavoastră sunteţi la Pl-x 258, cred. Ia, vedeţi, verificaţi, vă rog! Deci noi acum suntem la Pl-x 290 - raport comun - Comisia pentru administraţie şi Comisia pentru învăţământ. Nu am... aveţi dumneavoastră altă listă? Bun. Vă rog. Doamna Turcan, ca iniţiator, vă rog.

Raluca Turcan Această iniţiativă legislativă are ca obiect instituirea generalizării în purtare a unor însemne distinctive pentru elevii care urmează cursurile în unităţile şcolare. Această propunere are mai multe considerente favorabile. Primul - şi cel pe care îl resimt cel mai direct copiii - este acela al eliminării inechităţii care există în momentul de faţă între copiii care merg la aceeaşi şcoală sau în aceeaşi clasă şi care, dacă nu ar avea nişte însemne distinctive cât de cât unitare, s-ar simţi poate, unii, marginalizaţi sau chiar deranjaţi, frustraţi de imposibilităţile materiale pe care le au familiile lor. Aşadar, este, dacă vreţi, o formă de echitate şi de întărire a echităţii între copiii care merg la şcoală. În plus, este şi un instrument de creştere a siguranţei în şcoală. Pentru că în momentul în care un copil poartă un însemn distinctiv, pentru o anumită unitate şcolară, atunci, în cazul absenţei, al prezenţei în alte locuri care nu ţin de spaţiul şcolar, ar putea fi identificate şi aduse la cunoştinţa responsabililor. În momentul de faţă, această măsură există într-un regulament de funcţionare şi foarte multe şcoli din România ţin cont de lucrul acesta şi au aşa-zisele "uniforme". Dar nu este obligatorie aceeaşi ţinută pentru toţi copiii din această ţară, ci sunt ţinute stabilite la nivelul consiliilor de administraţie, în urma discuţiilor cu părinţii, cu profesorii şi, pe forma veche, acum s-a schimbat, cu reprezentanţii autorităţilor locale. Aşadar, este o iniţiativă legislativă care presupune instituirea, prin lege, a unui comportament comun pentru toate unităţile şcolare. Din nefericire, nu am reuşit, în comisie, să aducem toate îmbunătăţirile de tehnică legislativă, pentru că s-a dezbătut destul de repede acest subiect. Şi, de aceea, vă propun, şi în calitate de iniţiator, şi după discuţia cu liderul Grupului PSD, retrimiterea acestui proiect comisiei, astfel încât să poată să fie îmbunătăţit, în raport cu textul care există în momentul de faţă în regulamentele interne.

Florin Iordache Voi supune votului dumneavoastră, stimaţi colegi... Numai puţin... (I se adresează doamnei deputat Camelia Gavrilă.) Supun votului propunerea de retrimitere. Dar vreau să vă reamintesc, stimată colegă, ca iniţiatori nu sunt decât deputaţi ai PSD şi un deputat... Am verificat acum... la Pl-x 290. Bun. Este o propunere, din partea Grupului PNL, de retrimitere la comisie, termen două săptămâni. Să înceapă votul! Mulţumesc. 153 de voturi pentru, două voturi împotrivă, o abţinere. Retrimis comisiei, două săptămâni. Mulţumesc. Încheiem aici dezbaterile din prima parte a şedinţei noastre.