20 februarie 2017 – Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.15, alin.(1), lit.a din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, a art.10, alin.(3) din Legea nr.489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor şi abrogarea Legii nr.103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult (Pl-x 212/2016). ( rămasă pentru votul final )

Rovana Plumb 42. În continuare, Propunerea legislativă pentru modificarea art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a art. 10 alin. (3) din Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor şi abrogarea Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult, Pl-x 212/2016. Dacă din partea iniţiatorilor doreşte cineva să ia cuvântul? Nu. Atunci, comisia sesizată în fond. Domnul preşedinte Leonardo Badea, Comisia pentru buget. Şi mai este sesizată Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, pe raport comun. Vă rog, domnule deputat.

Leonardo Badea Doamnă preşedinte, Avem raport comun asupra Propunerii legislative pentru modificarea art. 15 alin.(1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi a art. 10 alin. (3) din Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor. Comisia pentru buget, finanţe şi bănci şi Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale au fost sesizate spre dezbatere, pe fond, în vederea întocmirii unui raport comun. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă. Propunerea legislativă a fost supusă analizei în cadrul comisiilor reunite. În urma examinării propunerii legislative şi a opiniilor exprimate, deputaţii prezenţi la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună, spre dezbatere şi adoptare, plenului Camerei Deputaţilor respingerea propunerii legislative, întrucât cultele religioase desfăşoară activităţi specifice - de educaţie, social-caritabile, culturale -, care nu urmăresc realizarea de profit în interes privat, vizează un interes public general sau interesul unor colectivităţi. Legislaţia românească şi europeană recunoaşte caracterul neeconomic al livrării de bunuri şi servicii religioase, de aceea impozitarea specială se acordă cu îndeplinirea unor condiţii legale referitoare la utilizarea veniturilor pentru întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult. În raport cu obiectul şi conţinutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice. Vă mulţumesc.

Rovana Plumb Mulţumesc. Dacă la dezbateri generale doreşte cineva să ia cuvântul? Nu. Iniţiativa legislativă merge la votul final.