Carmen-Ileana Mihălcescu Mai departe punctul 45, Propunerea legislativă pentru completarea art. 190 1 al Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii. Este Pl-x 561/2014. Dacă iniţiatorul doreşte să ia cuvântul? Nu. Din partea comisiei sesizate în fond, domnul deputat Florin Buicu.
Corneliu-Florin Buicu Mulţumesc, doamnă preşedinte de şedinţă. Am avut în vedere, la întocmirea raportului, avizul favorabil al Consiliului Legislativ, al Comisiei pentru învăţământ, avizul negativ al Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi, avizul negativ al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, punctul de vedere al Ministerului Sănătăţii. În urma dezbaterilor, Comisia pentru sănătate şi familie a hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea Propunerii legislative pentru completarea art. 190 1 , din următoarele considerente. În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii către autorităţile administraţiei publice locale, cabinetele de medicină şcolară au fost transferate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale. Potrivit prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 162/2008, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea exercitării de către autorităţile administraţiei publice locale a atribuţiilor şi competenţelor referitoare la asistenţa medicală desfăşurată în unităţile de învăţământ, sumele necesare se asigură în baza unui contract încheiat de către acestea cu direcţiile de sănătate publică, în condiţiile legii. În raport cu obiectul şi conţinutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Mulţumesc.
Carmen-Ileana Mihălcescu Vă mulţumesc şi eu. Dacă la dezbateri generale doreşte cineva să ia cuvântul? Domnul deputat Movilă.
Petru Movilă Doamnă preşedinte, Stimaţi colegi, Sunt două lucruri importante în acest proiect de lege şi trebuie clarificat faptul că proiectul de lege nu aduce nicio influenţă bugetară. Aceleaşi sume de bani care sunt astăzi atribuite cabinetelor de medicină şcolară rămân în continuare. Singura problemă majoră este responsabilitatea şi coordonarea activităţii cabinetelor de medicină şcolară. Dacă ne amintim, din punct de vedere cronologic, cabinetele de medicină şcolară sunt primele structuri medicale care au fost descentralizate şi au trecut în subordinea administraţiei locale. Din acest punct de vedere, vedem doctori că sunt coordonaţi de Poliţia locală, de asistenţa comunitară şi de orice alţi angajaţi ai primăriilor sau consiliilor judeţene, oameni care nu se pricep, nu au făcut această activitate, drept pentru care nu pot să genereze proiecte, programe, activităţi, să susţină cu adevărat activitatea cabinetelor de medicină şcolară. Din acest punct de vedere, propunerea pe care am făcut-o în anul 2014 - şi salut, am văzut că şi colegul Ciuhodaru are o propunere în acest sens, în 2015, poate o să le voteze - propunem ca aceste cabinete de medicină şcolară să treacă în coordonarea spitalelor. Administraţiile locale au primit spitale, ulterior cabinete de medicină şcolară şi, din acest punct de vedere, este absolut firesc, normal, ca un cabinet de medicină şcolară să fie coordonat de un spital de pediatrie, spital pentru copii. Dacă nu avem această structură într-o ordine logică, poate avem spitale care au secţii de pediatrie, sau, dacă nu, măcar să fie un spital şi să scoatem cabinetele de medicină şcolară, cum spuneam, de la "şi altele..." activităţi ale administraţiei locale. Cum spuneam, nu este influenţă bugetară şi nu văd, chiar nu am o explicaţie corectă, logică, de ce Guvernul şi majoritatea parlamentară nu ar vota această lege, în condiţiile în care putem ajunge puţină normalitate în sistemul de sănătate. Partidul Mişcarea Populară va vota împotriva respingerii acestui proiect de lege. Vă mulţumesc.
Carmen-Ileana Mihălcescu Vă mulţumesc şi eu. Alte intervenţii? Nu mai sunt. Propunerea rămâne pentru şedinţa de vot final.